×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
صادرات ۱۴ میلیون دلاری گروه خودروسازی سایپا

به گزارش تجارت گردان به نقل از سایپانیوز، در ۸ فرمانی که رئیس جمهور به خودروسازان ابلاغ کرد به صادرات خودرو و قطعه اشاره شده است، از همین رو گروه خودروسازی سایپا در راستای تحقق اهداف صادراتی کشور در سال جاری این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد و در این خصوص به بازار کشورهای همسایه نگاه مضاعفی دارد. 

بر این اساس باید اعلام کرد که در سال گذشته ارزش کل صادرات قطعه و خودرو گروه خودروسازی سایپا ۱۳ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۲۲۳ دلار بوده و ارزش تجمعی صادرات خودرو رقم ۸ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۹۲ دلار ثبت شده است و تعداد خودروهای صادرشده توسط گروه سایپا نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از  40 درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه در دوره جدید مدیریت گروه خودروسازی سایپا، تولید اقتصادی خودروهای کوییک و شاهین دنبال می شود، این مجموعه در صدد است که در زمینه صادرات محصول نهایی و قطعات خودرو اعداد بالایی را ثبت کند، از همین رو مذاکرات با کشورهای همسایه برای صادرات محصولات سایپا آغاز شده است که در این میان می توان به حضور هیات مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگای جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه از مجموعه سایپا و توسعه همکاری با خودروسازان روسیه اشاره کرد.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، این گروه خودروساز ۶۵۰ هزار دستگاه تولید خواهد کرد، لذا به نظر می رسد با روند صعودی تولید خودرو در ماه های ابتدای سال جاری (حداقل ۳۶ هزار خودرو تحویل مشتریان شده است) می توان عدد تولید را با هدف رونق صادرات، افزایش داد.

در حال حاضر ۷ مجموعه گروه خودروسازی سایپا در زمینه صادرات قطعه و خودرو فعالیت می کنند که از جمله آن می توان به سایپا، سایپا یدک، فنرسازی زر، رادیاتور ایران، مالیبل، رینگ سایپا و سایپا آذربایجان اشاره کرد.

گفتنی است سایپا به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر کشوری از سال های گذشته تاکنون مطرح بوده و تا کنون ۲ عنوان صادرکننده ممتاز ، ۷ عنوان صادرکننده نمونه در سطح ملی و ۳ عنوان صادرکننده نمونه در سطح استان در حوزه صنعت خودرو را کسب کرده است و در سال ۱۴۰۰ هم توانسته حائز رتبه برتر صادر کننده نمونه در سطح استان تهران شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.