×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صادرکنندگان موانع سختی را پشت سر گذاشتند

تجارت گردان | صادرکنندگان موانع سختی را پشت سر گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نودمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی و جمعی از فعالان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد اظهار کرد: صادرکنندگان‌ شرایط بسیار سختی را پشت سرگذاشتند و بر اساس ایمانی که داشتند توانستند موانع را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: امروز از شما (وزیر اقتصاد و دارایی) و بانک مرکزی‌قدردانی می‌کنیم چرا که وضعیت صادرات در ابعاد مختلف بسیار متفاوت شده است.

شافعی با اشاره به اینکه شاخص های اقتصادی در ۲ماه گذشته روند رو با بالایی داشته است افزود: این امر نشان می دهد که روند رشد منفی   اقتصاد به مراتب کمتر است اما هنوز به نقطه مثبت نرسیدیم که اثر گذاری این موضوع در بخش کشاورزی بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه طی این‌ماه روند صادرات رو به جلو بوده است گفت: امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

شافعی با تاکید بر اینکه در رابطه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بخش خصوصی را از بخش دولتی جدا بدانید گفت: این امر به همت لاریجانی در مورد استفاده از ذخایر صندوق ذخیره ارزی انجام شد و پیش از آن ارقامی در مورد بدهی بخش خصوصی مطرح می‌شد که اصلا به بخش خصوصی مرتبط نبود و اکنون با جدا کردن بخش خصوصی از بخش دولتی در مورد استفاده از ذخایر صندوق ذخیره ارزی آمار اعلامی تفاوت بسیار قابل ملاحظه‌ای با آمار اعلامی گذشته دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در مورد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در جلسه هیات امنای این صندوق که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، پیشنهادی مطرح شد و حتی نمایندگان بخش خصوصی به رئیس جمهور اعلام کردند اگر همین الان به ما اجازه بدهید که از منابع صندوق توسعه ملی ارز دریافت کنید حاضر به این کار نیستم زیرا از تجربه‌های تلخ گذشته می‌ترسیم و نمی‌دانیم که بعدها قرار است با چه قیمتی این ارز را برگردانیم. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.