×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | صادرات 95 درصدی تولیدات به خارج از کشور

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در مراسم معارفه این شرکت در بازار سرمایه درخصوص مهمترین تولیدات پتروشیمی نوری عنوان کرد: در حال حاضر تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن پارازایلین، تولید سالانه ۴۳۰ هزار تن بنزن و همچنین ۱۰۰ هزار تن ارتوزایلن به صورت سالانه در دستور کار قرار دارد. همچنین ۴.۵ میلیون تن میعانات گازی مورد نیاز خوراک نیز از طریق ۱۳ پالایشگاه تامین می‌شود.
وی به عملکرد فروش پتروشیمی نوری در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته حدود ۵۹ درصد تولیدات این شرکت صادر شد، ۳۹ درصد تولیدات مربوط به فروش بین مجتمعی اختصاص یافت و پنج درصد نیز در قالب بورس کالا عرضه شد. براین اساس مجموع صادرات پتروشیمی نوری در سال ۹۷ معادل ۲ میلیون تن و فروش داخلی نیز برابر با یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن بوده است.
صانعی به وضعیت سود شرکت در سال ۹۷ نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجموع سود خالص پتروشیمی نوری معادل ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود. سود ناخالص شرکت نیز برابربا ۹۹۱ میلیارد تومان بوده است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در ادامه به مهمترین پروژه‌های این مجموعه اشاره کرد و توضیح داد: انجام پروژه ارتقای تولید پارازایلین، افتتاح و بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی برش سبک و پذیرش در بازار سرمایه از مهمترین پروژه‌های این شرکت به شمار می‌آید.
وی به برخی از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای مصوب پتروشیمی نوری هم اشاره کرد و افزود: ارتقای واحد تولید پارازایلین، شیرین‌سازی ترکیبات سنگین، جداسازی نرمال پارافین در ترکیبات سنگین و شیرین‌سازی گاز فلر که هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد، از جمله طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی نوری است.

از سویی دیگر سعید محبی‌فر معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در مراسم معارفه شرکت پتروشیمی نوری در بازار سرمایه با اشاره به ارزش‌گذاری صورت گرفته برای پتروشیمی نوری عنوان کرد: این شرکت برای عرضه در بازار سرمایه حدود ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که معتقدیم این قیمت مقداری پایین‌تر از قیمت واقعی پتروشیمی نوری است.
به گفته وی؛ نرخ رشد ارز در ارزش‌گذاری صورت گرفته برای پتروشیمی نوری ۱۰ درصد تعیین شده که بر این اساس هر ۱۰۰۰ تومانی که قیمت ارز افزایش یابد، ارزش سهام پتروشیمی نوری نیز افزایش می‌یابد. همچنین یک درصد کاهش در قیمت خوراک، ارزش سهام این شرکت حدود ۷۰۰ تومان افزایش می‌یابد.
محبی‌فر با اذعان به اینکه تولید سال ۹۸ پتروشیمی نوری روی ۹۰ درصد در نظر گرفته شده و بر همین اساس ارزش‌گذاری شده است، گفت: پیش‌بینی ما تحقق کامل ۹۰ درصد تولید در سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش جایگزینی پتروشیمی نوری حدود ۱.۲ میلیارد یورو هست.
معاون مالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پایان خاطرنشان کرد: سهام پتروشیمی نوری سهم مناسبی است و جای رشد بیشتری نیز خواهد داشت و می‌تواند برای سهامداران به یک سهام سودده تبدیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.