×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
صدور بخشنامه حق بیمه سرانه درمان جانبازان بازنشسته / غرامت دستمزد ایام بارداری از ۶ به ۹ ماه بانوان/ تدوین سند استراتژی سرمایه گذاری

به گزارش تجارت گردان به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،تشکیل و برگزاری نشست های شورای مقررات زدایی با حضور نمایندگان تشکل های کارفرمایی در سازمان، ملاقات با رئیس دیوان عدالت اداری و تفاهم مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک برای آسیب شناسی دعاوی، صدور ۲ بخشنامه ۲درصد حق بیمه سرانه درمان جانبازان بازنشسته و غرامت دستمزد ایام بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه بانوان،  صدور دستور اداری قانون ارتقاء بهره وری و پرداخت مطالبات کادر درمانی از سنوات گذشته، ساماندهی و تعیین تکلیف مشکل آزمون استخدامی سال ۹۹، صدور بخشنامه استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی ایثارگران شاغل، تهیه شیوه نامه بازدید سفرهای استانی به منظور بهره مندی سریع و مفید از زمان سفر و تشکیل کمیته سرمایه گذاری و سرمایه برداری به منظور تدوین سند استراتژی سرمایه گذاری و اصلاح بهینه سازی سبد سرمایه گذاری و بهبود حاکمیت شرکتی از مهمترین این اقدامات بوده است.
واریز سود شستا به حساب سهامداران
واریز سود سالیانه شستا توسط سامانه سجام به حساب سهام داران یکی دیگر از اقدامات ابتکاری بود که با پیگیری و تاکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انجام شد.
با توجه به تعداد بسیار زیاد صاحبان سهام حقیقی، واریز سود سالیانه به حساب آنان از طریق سجام و یا دعوت از سهام داران به بانک برای دریافت سود، با تاکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به حساب افراد در دستور کار قرار گرفت.
بر اساس گزارش حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی انجام شده توسط سازمان حسابرسی، سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ سود خالص شستا ۳۱ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان است و سود پایه هر سهم ۲۱۹۹ ریال است.
افزایش سرمایه بی سابقه شستا در بورس
افزایش سرمایه شستا از دیگر اقدامات بسیار مهم سازمان تامین اجتماعی است و مقدمات افزایش سرمایه ۱۱۷۲ درصدی شستا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها فراهم شده است.
سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ضمن حمایت از بازار سرمایه و افزایش منافع سهام داران و بیمه شدگان پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه اقدام خواهد کرد.
مدیران شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز به وعده داده شده خود در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ عمل کردند و میزان سرمایه شرکت شستا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها پس از اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان  به۱۸۰ هزار و ۷۸۷ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد که این افزایش سرمایه از منظر ریالی در تاریخ بازار سرمایه بی سابقه است.
افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در راستای منافع سهامداران و همچنین بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی دارای مزایایی چون اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت های بدهی و نسبت مالکانه، ارتقای موقعیت اعتباری شرکت، انعکاس واقعی تر ارزش منصفانه دارایی ها در ترازنامه و مهمتر از همه افزایش شفافیت است و از این طریق امکان ارزیابی دقیق تر عملکرد شستا نیز فراهم می شود.

اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری متناسب با اصول بیمه ای
اصلاح ساختار مدیریتی سرمایه گذاری ها و پرتفوی سرمایه گذاری متناسب با اصول بیمه ای از طریق برنامه ریزی در جهت رعایت سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص خروج از شرکت داری صندوق های بازنشستگی و رعایت درصد سهام مورد تملک آنها از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی بوده است.
با عنایت به اصول حاکمیت شرکتی، رعایت شفافیت و ایجاد انگیزه در راستای حرکت به سمت اهداف متصور در حوزه سرمایه گذاری، ضروری است ساختار اداره شرکت ها و مدیریت آنها در حوزه دولت به صورت مستقیم صورت نپذیرد و با استفاده از قوانین بالادستی رصد و راهبری گردند.
وصول همه دیون دولت از طریق راه هایی از جمله؛ اختصاص ۳درصد از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، واگذاری نفت برای صادرات  یا واگذاری گواهی انرژی و میعانات، افزودن یک درصد به مالیات ارزش افزوده و اختصاص منابع حاصل از این محل به سازمان تامین اجتماعی، تهاتر خوراک و انرژی واحدهای تولیدی متعلق به تامین اجتماعی و شرکت های تابعه، تهاتر بدهی های بانکی، مالیاتی و … سازمان تامین اجتماعی و شرکت های تابعه، حضور این سازمان و شرکت های تابعه در تهاتر سه جانبه یا NICO و بانک مرکزی، واگذاری اوراق بهادار اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید متناسب با نرخ رایج در بازار اوراق بهادار، واگذاری سهام شرکت های سودده بورسی و غیربورسی با قابلیت تقسیم سود و ساماندهی و رفع مشکلات املاک با ایجاد سامانه جامع املاک از دیگر اقدامات مهم در این دوره ۱۰۰ روزه بوده است.

ساماندهی پروژه های عمرانی سازمان

تمهیدات لازم به منظور افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۰ هزار و ۲۴۵  متر مربع شامل؛ پلی کلینیک گچساران، شعبه و درمانگاه کلاله، پلی کلینیک رفسنجان، درمانگاه جم، درمانگاه ساری، درمانگاه تخصصی دشتی، درمانگاه دولت آباد، درمانگاه بندر گز، درمانگاه دیواندره و توسعه بیمارستان سقز از جمله مهمترین این پروژه ها بوده است.
تشکیل شورای تحول در سازمان تامین اجتماعی در حوزه های شورای تحول اقتصاد درمان، شورای تحول بیمه ای، شورای تحول سرمایه گذاری و شورای تحول منابع انسانی، تشکیل کمیته تحصیل منابع جدید درآمدی سازمان به منظور استفاده از ظرفیت های جدید و بالقوه جهت افزایش منابع درآمدی سازمان، تدوین و ارائه طرح گستر پوشش بیمه خانواده به منظور بهره مندی زنان و فرزندان کشور از بیمه تامین اجتماعی با نرخ های متفاوت، صدور بخشنامه نوادگان اناث جهت بهره مندی از مستمری، امکان احتساب مدت خدمت وظیفه یا شرکت داوطلبانه در جبهه در صورت عدم بیمه پردازی، صدور احکام مستمری ازکارافتادگی به صورت غیرحضوری در راستای کاهش مراجعات مردم و عدم قطع معافیت حق بیمه کارگاه های مشمول معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان ۵ نفر کارگر از دیگر اقدامات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این دوره بوده است.
رفع مشکلات نسخه الکترونیک به عنوان دستاورد مهم سازمان تامین اجتماعی
تاکنون برای اجرای نسخه الکترونیک که یک پروژه تحولی است، مسیر خوبی در سازمان تامین اجتماعی طی شده است و این طرح یک دستاور و موفقیت برای این سازمان محسوب می شود.
نسخه الکترونیک و استفاده از فناوری برای خدمات درمانی قطعا از برنامه های اصلی تحولی سازمان تامین اجتماعی خواهد بود که باید با شناسایی فرصت های جدید برای رفع چالش ها اقدام کرد و این عرصه مهم و تاثیرگذار را با قوت بیشتر ادامه داد.
این تحول موجب تغییر رویکرد و گذار از روش های قدیمی به روش های نوین و استفاده از تکنولوژی روز برای خدمت رسانی می شود و در کنترل هزینه ها و شفافیت و جلوگیری تعارض منافع موثر خواهد بود.
راه اندازی کلینیک دیابت و فشار خون در مراکز واجد شرایط
مراکز بیماران دیابتی و مبتلا به فشار خون تحت پوشش کلینیک های دیابت و فشار خون نسبت به کل مراکز درمانی سازمان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۵ درصد خواهد رسید.
طرح کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان تامین اجتماعی بابت خدمات درمانی سرپایی:
فرانشیز خدمات بستری برای بیمه شدگان بالای ۶۵ سال تمامی شهرها و همچنین تمامی بیمه شدگان در شهرهایی که فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی هستند صفر می‌شود. 
خدمات دارای فرانشیز:  فرانشیز برخی خدمات (شیمی درمانی، بیماران خاص، پیوند، محک و …) مطابق مجوز هیات امنا پرداخت می شود. علاوه بر این کلیه خدمات سرپایی درمان غیرمستقیم رایگان می شود
استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در درمان غیرمستقیم:در حال حاضرنسبت نسخه الکترونیک تولید شده به کل نسخ در درمان غیرمستقیم ۸۰ درصد است که با اقدامات انجام شده این بخش به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت .
تصویب ضوابط اجرایی پرداخت های موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتها و موسسات تابعه، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران تامین اجتماعی به صورت کاملاً غیر حضوری و افزایش میزان آن( جدول زیر)، افزایش سهم مشارکت سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان به ۵۰ درصد، تدوین و تصویب سند برنامه راهبردی و برنامه های عملیاتی ذیل آن دربازه زمانی معین، تدوین و تصویب برنامه و بودجه سالانه سازمان در بازه زمانی مشخص، تهیه و تصویب به موقع صورت های مالی سازمان، انجام پرداخت ها به صورت متمرکز به مستمری بگیران، بیمه شدگان، مراکز طرف قرارداد و غیره، پیگیری مستمر مطالبات سازمان از دولت و برگزاری متعدد و مدیریت منابع و مصارف تامین نقدینگی لازم به منظور انجام تعهدات سازمان نیز از جمله مواردی است که حائز اهمیت است و در این ۱۰۰ روز انجام شده است.

برنامه های کوتاه مدت سازمان
ثبت نام و پرداخت تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۰۰  فقره تسهیلات قرض الحسنه ۷میلیون تومانی به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور (به صورت غیرحضوری) تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰

انجام ۹ سفر استانی مطابق با الگوی ریاست جمهوری با تاکید بر اولویت مناطق محروم
سفرهای استانی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با الگوبرداری از سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری و برای ارتباط نزدیک و مستمر با جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی انجام می شود. در سفر به استان ها پس از احصاء مشکلات در شورای اداری استان تصمیمات خوبی برای برطرف شدن مشکلات اتحاذ می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از زمان انتصاب به این مسئولیت به استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان و مرکزی سفر کرده و در هر یک از این استان ها متناسب با شرایط برای ارتقاء خدمات، توسعه سرمایه گذاری و رفع مشکلات تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است.
اختصاص ۶۷ میلیارد تومان برای رفع مشکل سیستم سرمایش بیمارستان امام موسی کاظم (ع) ماهشهر، تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی تامین اجتماعی آبادان تا حداکثر یک سال آینده، تکمیل ناوگان آمبولانس مراکز درمانی خوزستان و اختصاص ۶۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به بازنشستگان این استان از اهم تصمیمات و اقدامات سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان خوزستان بوده است.
همچنین آغاز طرح توسعه اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کرمانشاه، تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مجدد شرکت کاغذ بیستون که بیش از ۱۰ سال تعطیل و راکد شده بود، تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه، در دستور کار قرار گرفتن طرح توسعه و بهره برداری مناسب از کارخانه سیمان کرمانشاه، اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، دوشیفته شدن درمانگاه اسلام آباد غرب و آغاز خدمات درمانی در درمانگاه استیجاری سرپل ذهاب تا دو ماه آینده، از مهمترین تصمیمات و اقدامات سفر مدیرعامل تامین اجتماعی به استان کرمانشاه به شمار می رود.
اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی استان کردستان و موافقت با احداث مراکز اقامتی و رفاهی در مریوان از اقدامات سفر به استان کردستان و افتتاح خط اول پروژه زغال سنگ پرورده طبس. خرید دستگاه های MRI و سنگ شکن برای بیمارستان های تامین اجتماعی بیرجند، افزایش ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به بازنشستگان خراسان جنوبی و اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی قائن و تبدیل وضعیت ۳۵ نفر از کارگران شرکت سیمان قاین از تصمیمات و اقدامات سفر به خراسان جنوبی بوده است.
همچنین افتتاح ساختمان شعبه و درمانگاه کلاله با صرف هزینه ۳۵ میلیارد تومان، موافقت با احداث ساختمان مستقل درمانگاه بیمارستان خاتم الانبیاء گنبد کاووس و همچنین اضافه شدن ۴ تخت آی سی یو و همچنین تخت های LDR به ظرفیت این بیمارستان، دستور تجهیز بیمارستان حکیم جرجانی گرگان به دستگاه ام آر آی با حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه، موافقت با افزایش ۵۰ تخت بستری و ۶ تخت دیالیز به ظرفیت بیمارستان  حکیم جرجانی گرگان، اتخاذ تصمیم برای احداث ساختمان جدید و تفکیک شعبه از درمانگاه تامین اجتماعی علی آباد کتول، تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان، اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری و احداث مجتمع دامپروری ۳۰۰۰ راسی با ۳۰ هکتار زمین و همچنین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با ۱۰۰۰ هکتار زمین از دستاوردهای تصمیم گیری در استان گلستان بوده است.
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان، پیگیری و اعلام آمادگی برای جذب پزشکان متخصص به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت مراکز درمانی تامین اجتماعی و ارزیابی ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه معادن استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار نیز از اهم اقدامات سفر مدیرعامل به این استان بوده است.

رونق کارخانه هپکو اراک با دریافت سفارش از شرکت های شستا
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سفر به اراک و بازدید از شرکت هپکو برای رفع مشکلات این شرکت و افزایش ظرفیت تولید آن، از شرکت های تابعه شستا خواست که نیازهای خود به ماشین آلات مختلف را به شرکت هپکو سفارش دهند تا این شرکت بتواند از شرایط فعلی عبور کند و رونق به این واحد تولیدی باز گردد.
در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد ظرفیت کارخانه هپکو فعال است و برای توسعه و رشد این کارخانه نیاز است مدیران مجموعه برنامه توسعه ای را آماده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.