×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صدور شناسنامه در میز خدمت ثبت احوال یک روزه شد

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال گفت: برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی و سایر نیاز‌های هویتی با برپایی میز خدمت در سازمان ثبت احوال، شناسنامه‌ها به صورت یک روزه صادر می‌شود.

وی افزود: این خدمت در برخی استان‌ها که درخواست‌ها زیاد بوده، انجام می‌شود و در تهران نیز این میز خدمت تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

کارگر اظهار کرد: خدماتی همچون تعویض شناسنامه، مشاوره‌های مربوط به مدارک هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در جریان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سازمان ثبت احوال با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی برخی خدمات را همچون مشاوره مسائل هویتی ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:با توجه به اینکه شهروندان تا کنون برای تعویض شناسنامه‌ها مراجعه نکردند این ایام را فرصت خوبی برای تعویض شناسنامه‌ها دیدند لذا استقبال گسترده‌ای از این میز خدمت شکل گرفته است و همکاران ما از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در میز خدمت در خدمت شهروندان هستند و تلاش می‌کنیم روز پنجشنبه و جمعه نیز این غرفه برپا باشد.

وی درباره زمان صدور شناسنامه‌ها در فرآیند عادی و خارج از میز خدمت، گفت: در حالت عادی افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و ثبت احوال پس از اخذ درخواست در مدت یک یا دو روز شناسنامه را صادر می‌کند، اما مسیر اخذ دریافت و ارسال شناسنامه باید توسط پست انجام شود که بسته به شهر‌های مختلف زمان خود را می‌برد.

کارگر درباره ضرورت تعویض شناسنامه‌های قدیمی نیز افزود: تعویض شناسنامه‌ها یکی از برنامه‌های کشور بوده و همه هموطنان باید شناسنامه‌های چاپی جدید دریافت کنند. برای جلوگیری از جعل و همچنین پایگاه‌های هویتی ثبت احوال شناسنامه‌های جدید را با دقت بیشتری صادر می‌کنند و با تعویض شناسنامه‌ها این پایگاه‌ها از غنای بیشتری برخوردار می‌شوند و سرویس‌های جدید را بهتر ارائه می‌کنند.

وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: درخواست‌های صدور کارت ملی پس از اخذ در مرحله بعد برای چاپ ارسال و نهایتا از طریق پست به دست افراد می‌رسد، اما در میز خدمت مراحل درخواست با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به تبع آن زمان نهایی نیز کوتاهتر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.