×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صدور ۲ میلیون برگ جریمه برای نداشتن معاینه فنی در تهران/ موتورسیکلت‌ها باید معاینه فنی بگیرند

سرهنگ محمد رازقی درباره جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: همواره در نیمه دوم سال به طوری جدی‌تری با موضوع آلودگی هوا مواجه می‌شویم که بخشی از آن به دلیل محسوس شدن تعطیلی مدارس و … در میان خانواده‌هاست. اما پلیس همواره بر این موضوع نظارت داشته و چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم سال به وظایفی که بر اساس قانون برعهده دارد عمل می‌کند. یکی از این وظایف برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی است. پلیس راهنمایی و رانندگی برابر قانون و مقررات باید با رانندگانی که در حوزه آلودگی هوا به قوانین و مقررات احترام نمی‌گذارند و با خودروهای فاقد معاینه فنی تردد می‌کنند برخورد لازم و قانونی را انجام دهد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در حوزه آلایندگی و دودزا بودن نیز، ماموران پلیس راهور تهران بزرگ خودروهای دارای چنین وضعیتی را متوقف کرده و آنان را ملزم به رفع نقص فنی می‌کند تا دوباره معاینه فنی را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور به محض رویت دودزا بودن وسیله نقلیه برگه معاینه فنی خودرو را ابطال می‌کنند، گفت:‌ بنابراین آن‌دسته از رانندگانی که معاینه فنی گرفته‌اند، اما خودرویشان شرایط سابق و قبلی را ندارد، باید نسبت به رفع نواقص اقدام کرده و دوباره باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

رازقی با بیان اینکه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برابر قانون هوای پاک بر عهده پلیس است، گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای امسال و در طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، سه مرحله از این طرح را اجرایی کرده و در شش ماهه گذشته خودروها و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تعداد جریمه‌های صادر شده برای خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران نیز گفت:‌ در مجموع با احتساب جریمه‌های صادر شده از سوی ماموران و نیز جریمه‌های ثبت شده از سوی دوربین‌ها از ابتدای سال‌جاری تا پایان تابستان، بیش از دو میلیون برگ جریمه به دلیل نداشتن معاینه فنی ثبت شده است. این آمار مربوط به تعداد برگ‌های جریمه است و ممکن است برای یک خودرو چند بار در طول شش ماه جریمه ثبت شده باشد.

وی درباره معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت:‌به تازگی موتورسیکلت‌ها هم ملزم به گرفتن برگ معاینه فنی شده‌اند، اما چون تعداد مراجعه کنندگان آنها بسیار کم است باید الزاماتی به صورت تشویقی برقرار شود تا موتورسیکلت‌سواران هم بخواهند و بتوانند به این مراکز مراجعه و کارت معاینه فنی موتورسیکلت خود را دریافت کنند.

رازقی همچنین با بیان اینکه هشت مرکز معاینه فنی در شهر تهران فعال است، گفت:‌ معاینه فنی ناظر بر دو موضوع مهم در خودروهاست. یکی ایمنی وسایل نقلیه و دیگری میزان آلایندگی این وسایل. هر دو مورد در مراکز بررسی می‌شود و رانندگانی که خودروی آنان معاینه فنی ندارد با توجه به تسهیلات ارائه شده و وجود هشت مرکز فعال معاینه فنی می‌توانند نوبت خود را به شکل اینترنتی دریافت کرده و در ساعات مقرر به این مراکز مراجعه کنند.

منبع خبر: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.