×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صربستان؛ عقاب‌ها به پرواز درمی‌آیند

به گزارش ایسنا، صربستان به خودی خود، افتخار چندانی در فوتبال ندارد. یوگوسلاوی سابق در سال ۱۹۷۶ از امتیاز میزبانی استفاده کرد و به قهرمانی در جام ملت‌های اروپا دست یافت. بعد از جدایی از یوگوسلاوی، “صربستان و مونته‌نگرو” به عنوان یک کشور در جام جهانی ۲۰۰۶ به میدان رفت و عملکرد ضعیفی داشت و در همان دور گروهی حذف شد. در ادامه بعد از اعلام استقلال صربستان و جدایی از مونته‌نگرو، این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ برای اولین بار به عنوان کشوری مستقل در رقابت‌ها شرکت کرد.

با این حال در همان سال، صربستان نتوانست از گروه خود به مرحله بعد راه یابد تا این تیم در حسرت صعود به دور دوم بماند. چهار سال بعد صربستان نتوانست به جام جهانی برزیل راه یابد ولی این تیم بار دیگر در جام جهانی روسیه حاضر بود و باز هم در همان دور گروهی حذف شد تا این تیم در این دوره نیز نتواند از گروه خود صعود کند. حالا صربستان بهترین تیم چند سال اخیر خود را دارد و می‌خواهد بهترین نتایج خودش را نیز به دست آورد.

تیم ملی صربستان با برتری برابر پرتغال به صورت مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد و حالا باید در قطر از اعتبار فوتبال خود دفاع کند. همچنین باید این نکته را نیز توجه داشت که صرب‌ها تاکنون حضوری در یورو نداشتند و در یورو ۲۰۲۰ نیز نتوانستند جواز حضور در رقابت‌ها را به دست بیاورند.

ستاره

الکساندر میتروویچ

صربستان؛ عقاب‌ها به پرواز درمی‌آیند

برترین گلزن تاریخ تیم ملی صربستان و مهاجم فولام رکورد گلزنی بسیار خوبی در تیم ملی کشورش دارد و مهره اصلی و ستاره این تیم محسوب می‌شود. او با وجود اینکه ۲۷ سال سن دارد، در ۶۹ بازی ۴۴ گل به ثمر رسانده است. او یکی از عوامل درخشش صربستان در انتخابی جام جهانی قطر بود که باعث شد این تیم بالاتر از پرتغال به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شود. مهاجم سابق نیوکاسل و اندرلخت توانسته است در تیم فولام سال‌ها در نوک خط حمله بدرخشد و دومین حضور خود را در جام جهانی تجربه خواهد کرد. او در کنار دوسان تادیچ نیروی هجومی قدرتمندی را برای صربستان ایجاد خواهد کرد.

سرمربی 

دراگان استویکوویچ

صربستان؛ عقاب‌ها به پرواز درمی‌آیند

سرمربی ۵۷ ساله تیم ملی فوتبال صربستان پیش از حضور روی نیمکت تیم ملی کشورش در چین و در تیم گوانگژو مربیگری کرده است. او در ۱۲ حضور روی نیمت تیم ملی کشورش به ۸ برد رسیده که قابل توجه است و  رکورد خوبی دارد. باید دید این مربی گم نام و بی نام و نشان توانایی این را دارد که برای اولین بار صرب ها را به دور دوم جام جهانی برساند یا خیر. 

* تیم ملی صربستان در یک نگاه

افتخارات: چهارمی جام جهانی ۱۹۶۲ و طلای المپیک ۱۹۶۰ در قالب یوگوسلاوی

بهترین گلزن: الکساندر میتروویچ (۴۴ گل)

بیشترین بازی: برانیسلاو ایوانوویچ (۱۰۵ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم اول گروه  

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.