×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صرفه‌جویی ۲۰ میلیاردی در نوسازی ماشین‌آلات راهداری و توسعه حمل و نقل هوشمند در محورهای استان تهران

به گزارش تجارت گردان ، حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محورهای استان تهران یکی از پرترافیک‌ترین محورها از لحاظ حمل ونقل بین شهری وروستایی است، اهم اقدامات این اداره کل را در سال جهش تولید شامل نوسازی و بهسازی ماشین آلات راهداری، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی، نگهداری و بهسازی راه‌های شریانی، مطالعه و اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی راه‌ها و توسعه راه‌های روستایی دانست.

وی ادامه داد: در همین چارچوب از دیگر برنامه‌های این اداره کل می‌توان به توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، توسعه حمل‌ ونقل هوشمند، نصب وراه اندازی دوربین‌های نظارتی در طول جاده‌‌ها، تعمیر و نوسازی و راه‌اندازی ۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، نوسازی و راه اندازی ۱۰ دستگاه ماشین آلات سبک، خرید یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه ماشین آلات مخصوص خط کشی و همچنین خرید یک دستگاه جرثقیل ۲۰ تنی اشاره کرد که در این راستا بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان صرفه جویی انجام شده است.

وی افزود: آسیب‌پذیرترین ابنیه پل‌ها هستند و حفظ ایمنی آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر بازدید مستمر و نحوه اعلام گزارشات بازرسی ابنیه فنی، کمک شایانی در حفظ ابنیه موجود در استان کرده که در این خصوص می‌توان به ۱۱ مورد تعمیر و مرمت در سطح استان از جمله تعمیر و مرمت پل غریب، پل کلانتری، پل سیدآباد، پل دوم مبارک‌آباد پل نعلبندان و …. اشاره کرد که پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی داشته‌اند .

حیدر نوروزی با اشاره به برنامه توسعه حمل‌ونقل هوشمند و دوربین‌های نظارتی در طول جاده‌های استان اظهار داشت: در راستای طرح نصب و راه‌اندازی سامانه‌های کنترل عبور و مرور به عنوان یکی از راهکارهای نظارتی و بازدارنده در حوادث جاده‌‌ای و با توجه به گستردگی شبکه راه‌های استان، ۲۰ دستگاه تردد شمار، ۶۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای و تعداد ۲۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری درمحورهای استان فعال است که در سال ۹۹با افزایش ۱۰۰ درصدی، تردد کاربران جاده‌ای را ثبت و ضبط می‌کنند. این مساله در تجزیه تحلیل علل سوانح جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول در خصوص نگهداری و روکش آسفالت راه‌های استان افزود: این اداره کل نسبت به روکش و لکه گیری ۱۶۷ کیلومتر از راه‌های استان با انعقاد قراردادی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در این زمینه اقدام کرده است .

وی در راستای توسعه راه‌های روستایی و افزایش اشتغال، کارآفرینی و تسهیل و تسریع در حمل محصولات کشاورزی تصریح کرد : توسعه راه‌های روستایی از دیگر پروژه‌های استان مبنی بر طرح ابرار در سال ۹۹ بوده که طی ۹ ماهه سال جاری ۳۴ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار ، لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شده که این امر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تمام توان طبق اولویت‌بندی و شرایط موجود درحال انجام است.

همچنین از اهم اقدامات انجام گرفته برای ارتقای سطح ایمنی محورهای روستایی، استانداردسازی و ایمن سازی ورودی وخروجی راه‌های روستایی و فرعی به راه‌های اصلی با نصب علایم و تجهیزات ایمنی راه از جمله چشم گربه‌ای درمحورهای روستایی درغالب طرح ضربتی است .

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار داشت: اولویت بخش راهداری، ارتقای ایمنی راه‌ها است که در این زمینه لیستی از نقاط پرحادثه تهیه و در سامانه کشوری درج شده است کما اینکه از ۵۶نقطه پرتصادف احصا شده درسال ۹۵، طی سال جاری ۳۳ نقطه اصلاح شده است .

وی افزود: همچنین با توجه به نیاز به طرح‌هایی همچون بررسی اصولی و میدانی وضعیت ایمنی محورها و نقاط حادثه‌خیز طبق استانداردهای ابلاغی، اقدام به اخذ نظرات مهندسان مشاور ذی‌صلاح وتهیه طرح‌های اصولی و فنی و نظارت کامل به اجرای آن‌ها و تهیه طرح‌های زودبازده کوتاه مدت مانند استفاده از تابلو، علایم، چراغ چشمک‌زن، گارد، خط کشی و … اقدام شده است.

نوروزی تصریح کرد:‌خط کشی ۴۰۰ کیلومتر راه‌های حوزه استحفاظی استان، نگهداری و روشنایی ۳۳۰ کیلومتر، تهیه و نصب ۳۰۰ عدد چراغ چشمک زن، تهیه و تعمیر ۳۷ کیلومتر گاردریل، تهیه و نصب ۲۲ کیلومتر نیوجرسی، تهیه و نصب انواع تابلو علایم و تجهیزات ایمنی به میزان ۷۰۰۰ عدد، ایمن‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حدود ۲۵۰ کیلومتر راه را می‌توان از اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.