×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صرفه‌جویی ۶۱ میلیارد تومانی در حوزه خدمات دریایی و بندری با نگاه به تولید داخلی

تجارت گردان | صرفه‌جویی ۶۱ میلیارد تومانی در حوزه خدمات دریایی و بندری با نگاه به تولید داخلی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به این که برگزاری این نمایشگاه مورد استقبال بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه دریا قرار گرفته است، اظهار داشت: این نمایشگاه قطعا این توان را دارد که ظرفیت‌های بسیار زیادی را در حوزه خدمات دریایی و بندری ارائه دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه بخشی از توانایی تولید‌کنندگان داخلی معرفی شده است و این امکان به وجود آمده تا آشنایی نسبت به با سایر نیازمندی‌های بخش دریایی و بندری حاصل شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بیش از ۵ هزار کیلومتر طول سواحل کشور است و این خط ساحلی ظرفیت زیادی را برای بخش بندری ایجاد کرده است. به طوری که ظرفیت‌های دریایی ایران به ۲۴۰ میلون تن افزایش یافته است. به همین دلیل با اتکا به توان داخلی این امکان به وجود آمده تا بتوانیم در این مسیر صرفه‌جویی های زیادی را شاهد باشیم.

وی افزود: رویکرد سال جاری سازمان بنادر و دریانوردی بهره‌گیری و استفاده از توان و نیروی متخصصان داخلی است. به همین خاطر سعی شده است حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان در این حوزه به شکلی مناسب انجام پذیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که حمایت از تولیدکنددگان داخلی تاکنون منجر به تولید ۷۶۸ قطعه از مهم‌ترین نیاز‌های سازمان بنادر و دریانوردی شده است، اظهار داشت: این امر باعث شده شاهد صرفه‌جویی ۶۱ میلیارد تومانی در حوزه خدمات دریایی و بندری باشیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در گذشته بسیاری از تولیدات مورد نیاز در حوزه دریایی و بندری توسط سازندگان خارجی تامین می‌شد، اما ما با حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و توجه به سازندگان به این صرفه‌جویی مهم در حوزه دریایی و بندری رسیده‌ایم. حمایت از تولیدات داخلی در دستور کار تمامی دستگاه‌ها قرار گرفته و سازمان بنادر هم در راستای حمایت از تولید کنندگان به این موضوع توجه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.