×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صف‌های فروش در بورس جمع شد/ بازار متعادل می‌شود

تجارت گردان | صف‌های فروش در بورس جمع شد/ بازار متعادل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، امیر هامونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره کاهش دامنه مجاز قیمتی سهم‌ها از پنج به دو درصد، اظهار کرد: این اتفاق در شرایط خاص رخ می‌دهد و در بازار پایه پیش از این شاهد این اتفاق بودیم. تغییر دامنه نوسان در راستای اختیارات سازمان بورس است. با توجه به اتفاقات چند روز گذشته این تصمیم گرفته شده است که سهام‌داران نیز از این تصمیم رضایت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نقشی در این تصمیم نداشته است، افزود: اخذ چنین تصمیمی در اختیار هیات مدیره سازمان بورس است.

مدیرعامل فرابورس در آینده درمورد آینده بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که شرایط بازار اکنون مقطعی است و بازار به زودی مانند گذشته به شرایط تعادلی بازار برمی‌گردد و می‌تواند رشد خود را ادامه دهد.

هامونی درمورد وضعیت امروز بازار نیز توضیح داد: امروز با وجود شرایط خاصی که در بازار بود، در دقایق آخر بازار مطلوب شد و تقاضا در برخی نمادها پیشی گرفت و بسیاری از صف‌های فروش در بازار جمع شد. پیش‌بینی من این است که ابتدای هفته آینده را با بازار تعادلی شروع کنیم. ضمن اینکه خریداران حقیقی در کنار خریداران حقوقی از بازار حمایت کردند و حضور پررنگی داشتند.

وی ادامه داد: در هر دو بورس جمعا بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان معامله در اوراق بهادار ثبت شد. سهم حقیقی‌ها در بورس تهران ۴۰ درصد و در فرابورس ۵۰ درصد بود و حقوقی‌ها هم حمایت بی‌سابقه‌ای از بازار داشتند.

قیمت‌های امروز بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل در رقم ۳۵۳ هزار و ۸۰۷ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۰۸ هزار و ۱۷۳ واحد را ثبت کرد و معامله‌گران امروز ۲۲۴ هزار معامله انجام دادند که ۲۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

امروز گروه بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری سایپا، س. صنایع شیمایی ایران و و شرکت ارتباطات سیار ایران نمادهای پربیننده بازار سرمایه بودند و ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز رقم ۴۵۵۹ واحد را ازآن خود کرد و  در این بازار ۱۳۵ هزار معامله به ارزش ۹۶۵۲ میلیارد ریال به ثبت رسید.

در بازار فرابورس پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده امروز فرابورس شامل سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، قاسم ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و صنایع ماشین‌های اداری ایران می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.