×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صنایع سیمان به احداث نیروگاه خودتامین اقدام کنند

علی‌اکبر محرابیان در نشست مشترک با اعضای انجمن سیمان کشور افزود: صنعت سیمان ایران در جهان در مقام ششم صنایع بزرگ قرار دارد و اکثریت واحد‌های سیمانی از رشد تولید خوبی برخوردارند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ زنجیره تولید صنایع سیمان، به امکان استفاده نامحدود از برق توسط صنایع از ساعت ۲۴ تا هشت صبح اشاره و تاکید کرد: اعضای انجمن و مدیرعامل مدیریت شبکه برق کشور با یکدیگر نسبت به طراحی یک مدل مشترک اقدام کنند تا علاوه بر اجرای طرح مدیریت مصرف برق تابستان، صنعت سیمان ۱۰ درصد انرژی بیشتر در دوره مدیریت مصرف تابستان جاری نسبت به سال قبل تحویل بگیرد.

وزیر نیرو گفت: به‌این‌ترتیب تولید ۵.۵ تا ۶ میلیون تن سیمان در ماه، در فصل گرم محقق می‌شود.

رشد ۱۳ درصدی تحویل برق به صنایع سیمانی

در ادامه، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران هدف از برگزاری این نشست را هم‌اندیشی درباره چگونگی تأمین حداکثری برق صنایع سیمان در فصل تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت: وضعیت تحویل انرژی به صنعت سیمان به‌گونه‌ای است که از ابتدای دوره مدیریت مصرف در سال جاری با رشد ۱۳ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

در ادامه اعضای انجمن سیمان دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی این صنعت را مطرح کرده و بر ضرورت تأمین برق پایدار برای استمرار و رشد فعالیت صنعت سیمان تأکید کردند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل انجمن سیمان کشور، با تأکید بر بهبود قابل‌توجه وضعیت تأمین برق صنایع در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ابراز امیدواری کرد تا در سایه تعامل بیشتر وزارت نیرو با صنعت سیمان در تابستان سال جاری، شرایط بهتری برای تولید بیشتر حاصل شود.

«حمید فرمانی» بر ضرورت مدیریت مصرف با هدف حفظ پایداری شبکه تأکید کرد و خواستار اصلاح برنامه تأمین برق صنایع سیمان و جابه‌جایی برنامه مدیریت مصرف بین مشترکان سیمانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.