×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صندوق پوشش ریسک، اولویت مهم بورس تهران

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران، در نشست خبری با خبرنگاران، به آخرین وضعیت بورس تهران و اقدامات انجام شده پرداخت و برنامه‌های مهم بورس را معرفی کرد. او اعلام کرد که تمرکز بورس تهران بر دو حوزه تامین مالی و دیجیتالی کردن فرایند‌ها است و اقدامات زیادی در این زمینه‌ها انجام شده است.

گودرزی اظهار داشت: برای تحقق اهداف مورد نظرمان، بر دو حوزه تامین مالی و دیجیتالی کردن بورس تهران متمرکز و اقدامات قابل توجهی را عملیاتی کردیم.وی افزود: با اصلاح برند و حضور پررنگ تر در زمینه تامین مالی، قصد داریم گام‌های بلندی برای اقتصاد کشور برداریم.

مدیرعامل بورس تهران در خصوص اجرای حاکمیت شرکتی توسط ناشران در بازار سهام، اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی برای اجرای دستورالعمل جدید در حال انجام است. به طوری که ابتدا قرار است پرسشنامه ای توسط حسابرسان معتمد تکمیل می‌شود و سپس سازمان بورس و اوراق بهادار ضوابط اجرای حاکمیت شرکتی را ابلاغ کندو بعد از آن، امتیاز شرکت‌ها در زمینه عملیاتی کردن حاکمیت شرکتی به صورت شفاف اعلام می‌شود.

گودرزی همچنین درباره ورود هلدینگ‌های تازه به بورس، اظهار داشت: شاید این سوال مطرح شود که چرا عرضه اولیه در بورس کم است، اما رویکرد عرضه در بورس تهران متفاوت است. او افزود: در یک سال گذشته، شرکت‌های متوسط نیز اجازه ورود به بورس را پیدا کردند.

وی در مورد سایت TSE، اعلام کرد که در سال گذشته نرم افزارهایی برای مدیریت پروژه‌ها و تعامل بیشتر بازار تهران خریداری شده است. همچنین، ارتباط مستقیم بورس با فعالان بازار و ناظر بازار از جمله تحولات مهم در سایت بورس تهران است.

مدیرعامل بورس تهران در ادامه، به صندوق پوشش ریسک اشاره کرد گفت: منتظر دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار برای ایجاد این صندوق هستیم.وی اضافه کرد: دسترسی مردم به این صندوق اولویت مهمی دارد و مدیران این صندوق‌ها بیشتر در بازار ابزارهای نوین فعالیت خواهند داشت.

در مورد املاک بورس تهران، گودرزی اظهار کرد: ۲۲ ملک منطقه‌ای در کشور داریم اما بزرگ‌ترین ثروت بورس، ساختمان بورس تهران است. و افزود: از شفافیت دارایی‌های بورس استقبال می‌کنیم، اما تجدید ارزیابی دارایی‌ها به دلیل مشکلات پایان کار همچنان معلق مانده است.

گودرزی در مورد مراجعات شرکت‌ها برای تامین مالی از بورس، گفت: ۳ مجموعه برای تامین مالی به بورس تهران مراجعه کردند. طبق دستورالعمل پروژه ای که ۲۰ درصد پیشرفت داشته باشد، می‌تواند تامین مالی انجام دهد. وی اظهار کرد: بورس به گزارش شرکت‌های تامین مالی اکتفا نمی‌کند و باید شرکت‌های رتبه بندی ارزیابی دقیق‌تری در این باره انجام دهند.

مدیرعامل بورس تهران در مورد بازارهای قرارداد آتی، تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات در تائیدیه‌های لازم نسبت به تسویه و پایاپای، باید تعداد نمادها بیشتر شود.ی و افزود: با مهیا شدن بخش آی‌تی، امیدواریم به رونق این بازار و افزایش تعداد نمادها شاهد باشیم.

گودرزی به اهمیت و نقش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: با نگاهی به معاملات بورس می‌توان گفت که ۶۰ میلیون سهامدار فعال نیستند، بنابراین باید به فعالان بازار کمک کنیم تا به صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند. مدیرعامل بورس تهران اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بورس در تمام دنیا به صورت غیرمستقیم است و با توسعه صندوق‌های سهامی این دسترسی به نحو مطلوب فراهم شده است.

در پایان گودرزی به اهمیت شفافیت فضای رقابتی در بورس اشاره کرد و تاکید کرد که در بورس تهران هنوز نتایج دلخواه را به دست نیاورده‌اند و امیدوار است با ادامه تلاش‌ها به نتایج مطلوب دست یابند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.