×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صنعت برق کشور در زمره پایدارترین شبکه های برقی در جهان قرار گرفت

تجارت گردان | صنعت برق کشور در زمره پایدارترین شبکه های برقی در جهان قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، صدیقه ببران در گفتگوی رادیویی از تجلیل رئیس‌جمهور از عملکرد وزارت نیرو به جهت اجرای پویش «هر هفته، الف، ب ایران» گفت: رئیس جمهور در پی گزارش وزیر نیرو از اقدامات برنامه‌ریزی شده این وزارت خانه در خصوص مدیریت پیک مصرف و جلوگیری از قطع آب و برق تقدیر کردند و آن را برای دولت افتخار آمیز دانستند.

وی افزود: رئیس جمهور در پاسخ خود به وزیر نیرو نوشته است در برابر جهاد فداکاری جناب عالی، مدیران، کارکنان، مهندسان و کارگران وزارت نیرو تمام قامت می‌ایستیم و با همه وجود تقدیر و تشکر می‌کنم. در هفته گذشته نیز تقدیر مقام معظم رهبری را در این خصوص داشتیم و این تمجیدها، ضمن اینکه مسئولیت وزارت نیرو را چند برابر می‌کند، باعث مباهات و انگیزه بیشتر در خدمت‌رسانی بیشتر است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های جدید وزارت نیرو اظهار کرد: روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه و در نهمین هفته از پویش الف، ب ایران در سال جدید، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، ۱۰ پروژه صنعت آب و برق را به صورت ویدیو کنفرانسی در استان‌های فارس و کرمانشاه با سرمایه‌گذاری هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها سد «شرف شاه» در قصر شیرین کرمانشاه است که با هدف تأمین آب کشاورزی و صنعت معدن و تأمین آب زراعی سه هزار و ۵۵ هکتار از دشت های منطقه به بهره‌برداری می‌رسد. اجرای این پروژه برای ۷۶۴ نفر به صورت مستقیم و ۳۸۲ به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

ببران در خصوص پروژه‌های آماده بهره‌برداری در آبفای استان فارس نیز گفت: واحد نخست و دوم تصفیه خانه سد لار شماره ۲ شیراز، مرحله نخست طرح آب رسانی به کلان شهر شیراز و مرحله نخست طرح آب‌رسانی به دو شهرستان استان فارس از طرح‌های آبفای استان فارس هستند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو از اشتغال‌زایی طرح‌های یاد شده گفت و بیان کرد: حدود ۸۱۵ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این پروژه‌ها شاغل شده‌اند. ضمن اینکه بیش از ۹۰۰ هزار نفر در بخش آبفا تحت پوشش قرار می گیرند.

وی به پروژه‌های بخش برق استان فارس اشاره و عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل نیروگاه خورشیدی است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر، حدود ۱۹ میلیون متر مکعب در مصرف سوخت و ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می شود که به لحاظ زیست محیطی و افزایش کیفیت خدمات بسیار ارزشمند است به صورتی که از ورود بیش از ۴۵ هزار تن گاز CO۲ جلوگیری می‌شود.

صدیقه ببران از افزایش ثبات در سیستم برق کشور گفت و بیان کرد: شبکه برق کشور برای نخستین بار از نظر پیک پایداری و کنترل شبکه‌های قدرت در زمره پایدارترین شبکه‌های برق در جهان قرار گرفته است، به طوری که شبکه برق کشور در ۹۹,۹۲ درصد از کل زمان کارکرد کاملاً پایدار داشته است این در شرایطی است که در اوج مصرف نیز قرار داریم.

وی افزود: این مسئله سبب شده است حتی شبکه برق را به کشورهایی که مرز خاکی با ایران دارند نیز صادر کنیم و البته وزارت نیرو برای این کار برنامه‌های متعددی دارد و تقریباً در سال ۹۸ افزایش ۱۲۰ درصدی رشد خالص صادرات برق را شاهد بودیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.