×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صنعت نمایشگاهی مشمول دریافت بسته حمایتی مشاغل متضرر از کرونا قرار گرفت

تجارت گردان | صنعت نمایشگاهی مشمول دریافت بسته حمایتی مشاغل متضرر از کرونا قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شرکت نمایشگاههای بین المللی، بهمن حسین زاده اظهار داشت: پس از رایزنی ها و پیگیری های جناب آقای مدرس خیابانی سرپرست محترم وزارت صمت، کمیته بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، صنعت نمایشگاهی و شرکت های زیر مجموعه آن را جزو مشاغل آسیب دیده شدید از کرونا محسوب کرد. 

وی با بیان اینکه، با پذیرش و تصویب این پیشنهاد، مجوزی از کمیته یاد شده  دریافت کردیم که به موجب آن، فعالان نمایشگاهی با ارایه کد ملی می توانند تسهیلات حمایتی دریافت کنند، خاطر نشان کرد: تخصیص بسته حمایتی دولت می تواند موجب بازسازی کسب و کار ۳۳ هزار تن فعال نمایشگاهی، ۴۵۰ شرکت غرفه ساز و بیش از ۱۰۰ مجری نمایشگاهی شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه خای بین المللی، خاطر نشان کرد:صنعت نمایشگاهی و مشاغل مرتبط با آن از اواخر بهمن ماه سال گذشته، همزمان با فراگیری ویروس کرونا و به دستور دولت کلیه فعالیت هایش را تعطیل کرد، بنابراین، اختصاص بسته حمایتی دولت باعث می شود،کلیه مشاغل مرتبط با نمایشگاه دوباره فعال شوند.

به گفته این مقام مسئول، درشرایط شیوع ویروس کرونا تولیدات ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان کمتر آسیب دید که علت اصلی آن تغییر خط تولید از محصولات متفرقه به کالاهای پزشکی، ضدعفونی و شوینده ها بود.عاملی که سبب شد تا همچنان رونق تولید در بخشهای مختلف صنایع کشور حفظ شود.

حسین زاده در مورد چگونگی دریافت تسهیلات حمایتی دولت نیز گفت: متقاضیان دریافت این بسته حمایتی، می بایست کد ملی و کد ثبت شرکت های خود را به نمایشگاه اعلام کنند.

همچنین در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا به عنوان نخستین نمایشگاه سال جاری، اظهار داشت: این نمایشگاه در صورت اخذ مجوز از ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می شود و بر اساس پروتکل های بهداشتی مصوب، بازدید کنندگان آن متخصصین و مسئولین عالی رتبه کشوری خواهند بود و به هیچ عنوان برای بازدید عموم مردم بلیط فروخته نخواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.