×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ برای پنجمین سال متوالی تایید شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور امیر خرمی شاد رییس هیات عامل ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ایمپاسکو، معاونین و مدیران، حسابرس و بازرس قانونی شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این جلسه گفت: دستاوردهای مثبت شرکت در یک سال گذشته منجر به افزایش سودآوری و رشد درآمدها از طریق مشارکت با بخش خصوصی و فروش محصولات تولیدی، توسعه اکتشافات با تمرکز بر مواد معدنی استراتژیک و ذخایر عمیق و همچنین ارتقای بهره‌وری و افزایش رقابت پذیری در مجموعه ایمپاسکو شده است.

کریم نژاد درباره گزارش عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: در سال گذشته هدف اصلی شرکت توسعه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بود که به حمدالله در همین راستا رکوردهایی تازه به ثبت رساندیم.

مدیرعامل ایمپاسکو با بیان اینکه دریافت ۶ فقره گواهی کشف در سال ۱۴۰۱ از جمله دستاوردهای ما بوده است، توضیح داد: علاوه بر این موفق به ثبت رکورد تولید در برخی از مجتمع‌های تابعه شدیم و همزمان طرح‌های توسعه‌ای جدیدی در دستور کار قرار گرفت تا منجر به تحقق چشم‌انداز ایمپاسکو به عنوان «یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف، کارآمد در استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی کشور» شود.

وی با بیان اینکه اکنون ایمپاسکو در ۲۶ استان، ۱۹ مجتمع، ۶ شرکت و ۲۵ طرح فعالیت می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۶ فراخوان، مناقصه و مزایده برگزار کردیم که به تفکیک ۱۱۰ فقره متعلق به ایمپاسکو و ۴۶ فقره متعلق به ایمیدرو بوده است.

کریم‌نژاد با اشاره به اینکه در چهار مجتمع معدنی رکورد تولید به ثبت رسانده‌ایم، ادامه داد: مجتمع‌های فروکروم جغتای، سنگ آهک پیربکران، آنتیموان سفیدابه و سرب و روی انگوران در سال گذشته و در حوزه تولید رکوردهای جدیدی به ثبت رساندند، همچنین در استحصال طلا به رقم قابل توجهی رسیدیم.

وی همچنین در رابطه با واگذاری مجتمع و طرح‌های تابعه در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: در سال گذشته موفق به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۴ مجتمع و طرح با جذب سرمایه بخش خصوصی به میزان بیش از ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان شدیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین و احداث و بهره‌برداری از کارخانه تولید شمش روی، بلوک ۲ معدن کوچکعلی شمالی طبس، معدن سنگ آهن حنار و معدن سنگ تزئینی گدارسرخ و جاجرمی از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بازرگانی نیز با عرضه و فروش خاک سرب و روی انگوران در بورس کالا به میزان بیش از دو برابر سال گذشته، رشد فروش کلیه مواد و محصولات معدنی و صنعتی به میزان حداقل دو برابر، فروش قابل توجه ماده معدنی کم عیار ۵ درصد انگوران و افزایش فروش باریت مهدی آباد به میزان بیش از ۵ برابر، عملکرد قابل توجهی به ثبت رساندیم.

کریم نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با ثبت پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ارتقای شاخص‌های پایداری محیط زیست، مسئولیت اجتماعی خود را در این بخش تا حدودی ایفا کرده و به این مسیر سبز ادامه خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.