×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ضایعات نیشکر جایگزین نهاده‌های دامی می‌شود

تجارت گردان | ضایعات نیشکر جایگزین نهاده‌های دامی می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاواری وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هم اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: کشاورزی مشکلات بسیاری دارد که دانش و تکنولوژی کمک بسیاری به آن خواهد کرد.

وی افزود: مسائلی مانند جایگزینی نهاده‌های دامی و کشاورزی داخلی با نمونه‌های وارداتی آن و هوشمندسازی  بخش کشاورزی در دستورکار این وزارت‌خانه قرار گرفته است.

خاوازی ادامه داد: یکی از نهاده‌های مهم ما کودهای شیمیایی است که در حال حاضر شرکت‌های داخلی می‌توانند این کودها را تولید کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهند که درصدد انعقاد قرارداد با این شرکت‌ها هستیم.

وی در رابطه با استفاده از ضایعات کشاورزی در خوراک دام تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برای نهاده‌های دامی استفاده از سرشاخه‌های نیشکر است که می‌تواند حداقل یک میلیون تن خوراک دام مورد نیاز بخش را تامین کرده و واردات را کاهش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: ما در زمینه تسهیلات و تسریع در صدور مجوز از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد.

وی در ابطه با تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی اذعان کرد: ارز بسیار خوبی به واردات نهاده‌های دامی اختصاص یافته و واردات با سرعت در حال انجام است.

خاوازی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هزار تن نهاده دامی از بندر امام خمینی در حال ترخیص است و با همکاری وزارت راه، ناوگان حمل و نقل برای رساندن این نهاده‌ها مهیا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.