×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ضرورت ارائه راهکارهای فوری برای مقابله با تحریم

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کاظم خاوازی» در نشست بررسی اقدام‌های سازمان تحقیقات در اجرای برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶)، با اشاره به هدف‌های محوری سازمان مزبور در اجرای مواد قانونی برنامه ششم توسعه، آمادگی موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی را برای تدوین بسته‌های اجرایی در مقابله با تحریم‌ها را ابراز داشت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن برشمردن توانمندی‌های علمی هر یک از موسسه‌های تحقیقاتی در پوشش دادن بخشی از نیازهای کشور در شرایط تحریم اظهارداشت: ضروری است هر یک از موسسه‌های تحقیقاتی با شناسایی توانمندیهای زیربخش خود، راهکارهای جایگزین را برای مقابله با تحریم‌ها، بررسی کرده و به همراه تحلیل‌های تخصصی، برنامه موسسه خود را در عمل به تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه ارائه دهند.

همچنین در این نشست، «رسول زارع» قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه این سازمان در اجرای برنامه ششم توسعه تاکنون اقدام‌های مهمی در تهیه بسته‌های اجرایی انجام داده است، تکمیل آنها را نیازمند توجه بیشتر در سیاستگذاری و اجرا دانست.

وی با اشاره به مسئولیت مهم معاونت آموزش و ترویج در تهیه پیوست‌های ترویجی گزارش‌های ارائه شده توسط موسسه‌های تحقیقاتی، تعجیل در ارائه گزارش عملکرد موسسه‌های تحقیقاتی در زمینه اجرای برنامه ششم توسعه را یادآور شد.

«کامبیز بازرگان» معاون پژوهش و فناوری سازمان و «ارژنگ جوادی» قائم مقام این معاونت طی سخنانی هدف‌های محوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را در اجرای برنامه ششم توسعه در مواردی از جمله معرفی ارقام جدید، افزایش تولید محصولات راهبردی، افزایش تامین هسته‌های اولیه بذر، نهال و تخم چشم‌زده، افزایش تامین خوراک دام و تولید دانه‌های روغنی و غیره اعلام کردند.

در بخش دیگری از این نشست، هر یک از رئیسان موسسه‌های تحقیقاتی با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در اجرای تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه، راهکارهای ویژه برای مقابله با تحریم‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.