×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ضرورت تسهیل تامین مالی فعالان اقتصادی/مداخله‌ دولت در اقتصاد را به حداقل می رسانیم

تجارت گردان | ضرورت تسهیل تامین مالی فعالان اقتصادی/مداخله‌ دولت در اقتصاد را به حداقل می رسانیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما، فرهاد دژپسند، در حاشیه نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به اینکه نرخ بهره برداری از سرمایه گذاری در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است، گفت: اگر این سهم را افزایش دهیم و به حداقل مقبول آن یعنی ۷۵ درصد برسیم این بهترین گام بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار، ادامه داد: تسهیل اعطای منابع مالی به فعالان اقتصادی از طریق بانک و بازار سرمایه و بورس یکی از گام‌هایی است که باید برداشته شود.

دژپسند گفت: همچنین باید با واگذاری سرمایه‌های منجمد و زائد، خود بانک‌ها قدرت اتحادیه و تشکیلاتشان را بالا ببرند و ما همه تلاشمان را برای تقویت در این زمینه انجام می‌دهیم.

وزیر اقتصاد یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا مداخله‌ها را از سوی دولت در زمینه اقتصاد به حداقل برسانیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا از مطالبه مردم از خودتان به عنوان وزیر اقتصاد خبر دارید؟ نیز گفت: ما به صورت گوناگون از مسائل و خواسته‌های مردم مطلع هستیم. یکی از آن‌ها شاخص‌هایی است که ما ماهانه و سالانه محاسبه می‌کنیم و این شاخص‌ها به ما نشان می‌دهد مردم امروز از بالا بودن هزینه‌های زندگی ناراحت هستند. به رغم اینکه از لحاظ اشتغال خوشبختانه در طول یک سال عملکرد خوبی وجود داشته، اما وجود افراد بیکار در خانواده‌ها مردم را رنج می‌دهد.

وی تاکید کرد: مردم در تأمین زندگی از لحاظ گرانی با مشکل مواجه هستند؛ از طرف دیگر به دلیل افزایش یکباره قیمت الان باید درآمد‌های مردم بیشتر باشد.دژپسند گفت: شیب افزایش قیمت‌ها کندتر شده و اگر درآمد‌ها بهبود پیدا کند و اشتغال ایجاد شود به نظرم بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم کاهش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.