×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
ضرورت تشکیل کمیته مقابله با بحران کرونا و پساکرونا در کشور

به گزارش تجارت گردان ، محمد حاتمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد، افزود: در حال حاضر بررسی وضعیت سلامت روان یکی از مباحث حائز اهمیت در کشور است که باید مورد توجه جامعه قرار بگیرد. 

وی تصریح کرد: جامعه به دلیل شیوع کرونا طی٢ سال گذشته تحت فشارهای روانی بوده و بر این اساس، از منظر شاخص‌های روانی مشکلات روانشناختی متعددی را تجربه می‌کند. 

حاتمی افزود: بنابراین مبحث سلامت روان مساله نخست کشور در این ایام است که در صورت بی‌توجهی می‌تواند بیش از تلفات و مرگ و میر امروز را در دوران پساکرونا به‌همراه داشته باشد. 

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این ایام یادآور شد: تخریب فضای کسب وکار و مشکلات اقتصادی نیز می‌تواند سونامی اختلالات روانی را در روزهای پساکرونا به‌دنبال داشته باشد. صدا و سیما امروز باید در این زمینه از سرمایه‌های اجتماعی کشور همچون گروه‌های مرجع مورد قبول جامعه، اساتید دانشگاهی، اصناف و… استفاده کند.

حاتمی تاکید کرد: امروز در رابطه با وضعیت این بیماری در کشور ابهام وجود داشته و مسئولان جامعه باید در این خصوص آگاهی‌بخشی و با شهروندان گفت وگو کنند. آمار و اطلاعات مربوط به این بحران نباید صرفاً توسط وزیر بهداشت و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود، به‌منظور اعتمادسازی در جامعه باید از ظرفیت‌های مردمی، جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، حقوق‌دانان و… بهره گرفت. 

وی با بیان اینکه برخی ارگان‌ها نظیر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم باید از مشارکان ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، گفت: بهره‌گیری از خدمات روانشناسی و مشاوره نیز در این ایام باتوجه به ضرورت روز باید فرهنگ‌سازی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.