×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ضرورت توجه به صنعت برق به عنوان کالای اقتصادی

علی بخشی رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساختار صنعت برق کشور و چالش‌های سازندگان، پیمانکاران و تولید کنندگان این حوزه، گفت: این اصلاح ساختار در سه بخش ضروریست به طوری که گام نخست مستلزم تغییر نوع نگاه به برق به عنوان یک خدمت دولتی و یک کالای اقتصادی است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور با اشاره به جایگاه تأثیرگذار صنعت برق در اقتصاد ملی، مشکلات این صنعت در بخش کسب و کار و عقد قرارداد با دولت از جمله در رابطه با تأمین و تغییرات نرخ ارز و مواد اولیه مهم خواند و گفت: تبعات عدم پیش‌بینی سازوکار‌های مناسب در این خصوص همواره گریبانگیر بخش خصوصی فعال در این حوزه است.

بخشی تصریح کرد: لازم است صنعت برق به عنوان یک تجارت و کسب و کار مستقل مورد توجه قرار گیرد و با این نگاه می‌توانیم بخش مهمی از مسائل صنعت برق را حل کنیم.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور تحقق شعار ایجاد انسجام ملی را از دستاورد‌های نشست سال گذشته وزیر نیرو خواند و اضافه کرد: امسال نگاه بخش خصوصی بر این پایه است که به کسب و کار صنعت برق توجه  کرده و آمادگی در بخش تعریف بازار کسب و کار و تأمین مالی و تعریف پروژه‌ها و سایر مباحث مشارکت داشته باشیم.

او اظهار کرد: یکی از بزرگترین مسائل فعالان صنعت برق، رکود و عدم فعالیت بازار در کسب و کار است که بخش خصوصی را با مشکلات جدی‌تری مواجه ساخته است.

بخشی گفت: سندیکای صنعت برق با حمایت وزیر نیرو، امسال به تعریف پروژها بر اساس ظرفیت‌های قانونی و مطالعه کسب و کار صنعت برق پرداخته و در این ارتباط بحث بهره‌وری انرژی به ویژه تبدیل کشور به هاب انرژی منطقه با توجه به ظرفیت‌های بالایی که برای بخش خصوصی به همراه دارد را حائز اهمیت می‌داند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور بیان کرد:  امیدواریم روش‌های متنوع و جدید تأمین منابع مالی و پروژه‌های فعال در بخش خصوصی بویژه در داخل و بازار‌های منطقه را در سال آینده در برنامه قرار دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.