×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ضرورت ورود سرمایه و تکنولوژی برای تولید محصولات کشاورزی در منطقه مغان

تجارت گردان | ضرورت ورود سرمایه و تکنولوژی برای تولید محصولات کشاورزی در منطقه مغان

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز امروز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پارس‌آباد مغان، اظهار کرد: مغان یک استثناء در کشاورزی ایران است و هنوز ظرفیت های آن شناخته نشده است. مغان یکی از چهار دشت حاصلخیز کشور است که هیچ کجا نمی‌توان نمونه آن را یافت.

کشاورز با تاکید بر این که باید تکنولوژی و سرمایه بیشتری برای تولید محصولات کشاورزی به این منطقه وارد شود، تصریح کرد: قطب تولید بذر کیفی ایران مربوط به این منطقه است و کلزای زمستانه در مغان از کشورهای اروپایی هم بالاتر است.

وی بر ضرورت بهبود فضای کسب و کار و تولید در کشور تاکید کرد و افزود: تولید خام به نفع کشاورزی نیست و لازم است صنعت در کنار تولید قرار بگیرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که باید شکنندگی کشاورزان را در مقابل بازار بگیریم، اظهار داشت: باید کشاورزی فرآیندی دیده شود تا کشاورزان صاحب درآمد و تولید بیشتر شوند.

کشاورز تاکید کرد: در بخش کشاورزی بدون پیش بینی تقاضا نباید تولید کنیم گرچه برای تولید محصولات استراتژیک کشاورزی این محدودیت تولید را نداریم.

وی با اشاره به این که در گروهی از محصولات اضافه تولید داریم یعنی تقاضا کمتر از تولید است و این به ضرر کشاورزان است، خاطرنشان کرد: هنر ما این است که هم مراقب تولید کننده و هم مصرف کننده باشیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که اوراسیا ظرفیت صادراتی ما را بالا می برد، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با همکاری تشکل ها از این ظرفیت صادراتی به کشورهای اوراسیا استفاده کند.

وی گفت: به عنوان نماینده رئیس جمهور، مسائل مشکلات و درخواست های این منطقه را پیگیری می کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.