×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طارمی المپیکو رم را به سکوت دعوت کرد! + خلاصه بازی لاتزیو ۲ – پورتو ۲

“ورزش سه”، تیم پورتو در صعود از گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود تا مهدی طارمی و یارانش برخلاف فصل گذشته فرصت ماجراجویی در دور حذفی را از دست بدهند؛ آنها با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه B راهی لیگ اروپا شدند. حریف آنها در شروع راه لاتزیو بود.

مهدی طارمی که فصل گذشته مقابل یوونتوس و چلسی گلزنی کرده بود، در این فصل هم موفق به باز کردن دروازه لیورپول شد. حالا با حضور پورتو در لیگ اروپا، مهدی طارمی فرصت گلزنی در این رقابت‌ها را هم پیدا کرد. او در جریان بازی رفت مقابل لاتزیو (۲-۱ به سود پورتو) نیمکت نشین بود تا یک بازی دیگر برای گلزنی در این جام صبر کند؛ کنسیسائو برخلاف بازی رفت، امشب در تقابل برگشت دو تیم، طارمی را در ترکیب اصلی قرار داد. ستاره ایرانی پورتو تنها یک نیمه برای گلزنی زمان نیاز داشت و توانست در ورزشگاه المپیکو دروازه لاتزیو را باز کرده و این تیم و ورزشگاه معروفش را هم به لیست گلزنی‌هایش اضافه کند.

با وجود گلزنی مقابل یووه و چلسی هنوز شاید مهدی طارمی تصمیم عجیب داور در بازی فصل گذشته مقابل اتلتیکومادرید را هضم نکرده باشد؛ جایی که با هوشیاری، خود را به پاس رو به عقب مدافع حریف به دروازه‌بان‌ رساند تا ضربه نوک پایش توپ را به تور بچسباند. داور پس از بازبینی صحنه در VAR گل طارمی را مردود اعلام کرد و این در حالی بود که برخورد شدیدی بین او و اوبلاک هم شکل گرفته و موجب سرنگونی‌اش شده بود. امشب اما VAR برای ستاره ایرانی پورتو خوش یمن بود و ورق را به سود مهدی برگرداند. در حالی‌که با گل دقایق نخست میزبان، شاگردان کنسیسائو از حریف عقب افتاده بودند، طارمی در محوطه جریمه، یکی از تخصص‌های اصلی خود برای رسیدن به گل را امتحان کرد؛ سرنگونی هنرمندانه در محوطه جریمه…

مهدی طارمی در دقایق پایانی نیمه اول در برخورد با مدافع حریف به سبک همیشگی‌اش روی زمین افتاد. داور بی درنگ در سوت خود دمید اما تصمیمش به ضرر پورتو بود. دنیس آیتکین، داور آلمانی این دیدار، حرکت طارمی را تمارض تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد؛ این همان تصمیمی بود که چیرو ایموبیله، ستاره تیم ملی ایتالیا و زننده تک گل لاتزیو، بابت آن داور را مورد تشویق قرار داد. چند لحظه بعد اما داور و دستیارانش در اتاق VAR مکالمه کوتاهی انجام دادند که آیتکین را مجاب به بازبینی صحنه کرد. مهاجم پورتو در این لحظات با چهره مصممی که همیشه از او سراغ داریم در انتظار تغییر تصمیم داور بود؛ این بار VAR برای طارمی خوش یمن بود و داور پس از بازبینی صحنه، رای خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد و با اعلام ضربه پنالتی، کارت زرد شماره ۹ پورتو را هم پس گرفت.

تغییر تصمیم داور باعث شد تا خوشحالی و تشویق ایموبیله و هم‌تیمی‌هایش به خشم و گلایه تبدیل شود. در این حین طارمی خشنود از به نتیجه رسیدن پروژه خودش، در حال کاشتن توپ در نقطه پنالتی بود. با وجود تشخیص و شیرجه خوب دروازه‌بان لاتزیو، شوت زمینی طارمی به سمت چپ دروازه به قدری کات داشت که در گوشه‌ترین قسمت ممکن دروازه جا خوش کرده و باعث به تساوی کشیدن بازی پیش از پایان نیمه اول شد.

طارمی در نیمه دوم به درخشش خود در قامت ستاره ادامه داد. بعد از گرفتن پنالتی و گلزنی در نیمه اول، این بار نوبت یک پاس از ستاره پورتو بود؛ مهدی به زیباترین شکل ممکن، گل دوم تیمش را برای یوریب ساخته و پرداخته کرد و این بازیکن، لقمه آماده او را با دقت کافی به تور دوخت. در حالی‌که لاتزیو در میان تشویق بی‌امان تماشاگرانش به دنبال زدن گل دوم بود، طارمی در دقیقه ۶۸ و روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد؛ او بی‌درنگ و با یک ضربه نرم، توپ را از بالای سر چهار مدافع لاتزیو عبور داده و به یوریب رساند تا یکی از زیباترین پاس گل‌های این فصل لیگ اروپا به نامش ثبت شود. دقایقی بعد، طارمی با یک شوت کات‌دار و بی‌نقص در داخل محوطه جریمه می‌رفت، سومین ضربه را هم به لاتزیو بزند ولی ضربه او با اختلافی میلی متری از کنار دروازه راهی اوت شد.

ستاره ایرانی پورتو بعد از انجام موفقیت آمیز ماموریت خود در دقیقه ۷۸ با اوانیلسون تعویض شد. در ۱۲ دقیقه ای که طارمی در ترکیب تیمش نبود، لاتزیو حملات زهرداری را روی دروازه پورتو ایجاد کرد که یکی از آنها (دقیقه ۴+۹۰ – دنیلو) به گل تبدیل شد؛ این گل اما تاثیری در پیروزی شاگردان کنسیسائو در مجموعه دو دیدار رفت و برگشت نداشت و آنها توانستند با برتری ۴ بر ۳ راهی مرحله بعدی لیگ اروپا شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.