×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طراحی توکن اختصاصی همراه اول و پلتفرم بلاکچین

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سامانه «بلاکچین همراه اول» که توسط مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور طراحی و توسعه یافته، در نمایشگاه بین المللی ایران تلکام ۲۰۲۱ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

فناوری بلاکچین تبدیل به یکی از موضوعات رایج روز شده و کمتر صنعتی است که در آینده، خود را با این فناوری درگیر نبیند؛ لذا صنعت تلکام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت همراه اول به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری و یکی از مهمترین و بزرگترین اپراتورهای منطقه قصد دارد از ظرفیت های این فناوری استفاده کند و از این رو برای نیل به این هدف، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در نظر دارد توکن اختصاصی همراه اول و پلتفرم بلاکچین را طراحی و پیاده سازی کند.

قرار است در این پروژه، یک شبکه بلاکچینی کنسرسیومی مبتنی بر کروم (Quorum) به شکل نیمه متمرکز و مبتنی بر مجوز راه اندازی شود؛ نوع حاکمیت این شبکه مانند شرایط و چگونگی ورود اعضای جدید به آن، توسط اعضای اصلی که شامل همراه اول به عنوان ارائه دهنده بستر می شود، تعیین می گردد.

در این شبکه بلاکچینی یک توکن اصلی به نام رمزارز همراه وجود دارد که کاربران می توانند با آن از خدمات تعریف شده استفاده کنند.

این خدمات شامل پرداخت های مربوط به انواع خدمات همراه اول مانند خرید بسته اینترنت است و به مرور زمان گسترش می یابد.

بومی سازی و تأمین نیاز به شبکه بلاکچین تحت مجوز برای کسب و کارهای مبتنی بر بلاکچین در داخل کشور، ایجاد مدل های کسب و کار جدید و ارائه سرویس های نوین مالی و غیرمالی توسط همراه اول و ایجاد یک بستر غیرمتمرکز، شفاف و ایمن با پتانسیل انجام تعاملات مالی در کشور از جمله ضروریات اجرای این پروژه به حساب می آید.

دستاوردهای حاصل از اجرای این پروژه نیز شامل شبکه ملی بلاکچین با قابلیت توسعه افقی و عمودی، توکن اصلی شبکه به نام رمزارز همراه، توکن وفاداری با قابلیت تبدیل به رمز ارز همراه و بالعکس، توکن پایدار با پشتوانه دارایی خارج از زنجیره، توکن پایدار با پشتوانه سایر توکن ها و همچنین صرافی غیرمتمرکز جهت تبادلات توکن های موجود و آینده می شود.

تمامی حوزه های کسب و کار که نیازمند تعامل چند عضو بر پایه شفافیت، امنیت، عدم اعتماد، و اتوماسیون هستند، می‌توانند از این پروژه بهره‌برداری کنند. همچنین این پلتفرم در حوزه‌های اقتصاد، فناوری های مالی نوین، و نیز در تلفیق با سایر فناوری ها مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء قابل استفاده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.