×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
طراحی پلتفرم‌ مشترک نقش بسزایی در کاهش قیمت خودرو داخلی دارد

تجارت گردان | طراحی پلتفرم‌ مشترک نقش بسزایی در کاهش قیمت خودرو داخلی دارد

پبه گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، ایه و شالوده اصلی که ممکن است بر اساس آن چندین مدل خودرو تولید و ساخته شود در اصطلاح پلتفرم نامیده می‌شود. در واقع پلتفرم مجموعه پیشرانه، جعبه دنده، شاسی و سیستم انتقال قدرت را در می‌گیرد.

امیر بیات عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از گروه صنعتی عقاب افشان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رقابت با رقبای خودروسازی خارجی مستلزم طراحی پلتفرم مشترک است به گونه‌ای که این پلتفرم مشترک برای تمام خودروسازان قابل استفاده باشد و بهای تمام شده آن نیز کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: طراحی پلتفرم مشترک یکی از مشکلات در صنعت خودروسازی کشور است که در خودروهای تجاری نیز این مساله مشهود است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با کاهش بهای تمام شده پلتفرم مشترک علاوه بر افزایش تیراژ تولید که سهم بسزایی در کاهش قیمت خودروها دارد، استاندارد سازی محصولات داخل به معنای واقعی توسعه می‌یابد.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این مساله به نفع مردم، تولیدکنندگان خودرو و نیز دولت به عنوان یکی از تامین‌کنندگان مالی این بخش صنعت، منتفع شده و برای کشور سودآور است‌.

بیات بیان کرد: ایدرو با همکاری شرکت‌های خودروساز داخلی در حال بررسی پلتفرم‌های مشترک است.

وی اضافه کرد: طراحی پلتفرم مشترک، صنعت خودروسازی را در مقابل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و همسویان آن مقاوم می‌کند.

بیات، با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: باتوجه به شعار امسال یعنی جهش تولید، وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی افزایش تولید خودرو ساخت داخل به ویژه اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: این مساله در راستای مساعدت و کمک به شرکت‌های تولیدی خودرو داخلی صورت می‌گیرد.

وی به مشکلات مربوط به ارز و تاثیر گذاری آن بر واردات اشاره و تصریح کرد: مساله تحریم و پیامدهای ناشی از آن، مشکلات فراوانی را برای صنعت کشور از جمله خودروسازی ایجاد کرده است.

بیات خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام قدرت بدنبال چاره‌جویی و دورزدن تحریم‌های ناجوانمردانه علیه صنعت کشور از جمله صنایع خودروسازی است تا واردات مواد اولیه و ماشین آلات تسهیل شود.

وی با اشاره به بازدید از اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان و شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی، بیان کرد: علاوه بر آشنایی با توانایی‌ها و امکانات این گروه تولیدی، از اتوبوس‌های تولیدی آماده تحویل این شرکت به سیستم ناوگان عمومی کشور بازدید به عمل آمد.

بیات خاطرنشان کرد: جلساتی برای حل مشکلات گروه صنعتی عقاب افشان برگزار شد و امید است با قیمت گذاری مناسب منافع مصرف کنندگان و این واحد تولیدی تامین شود.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا حمایت از تولیدکنندگان نقش مهمی در پایداری اقتصاد و اقتدار کشور دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.