×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | طرح ارتقای کیفی گوشت مرغ در ۱۴ استان اجرا شد/تجهیز ۵۷ کشتارگاه به خط ۲ تولید اتوماتیک

وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور  رئیس سازمان دامپزشکی کشوردر حاشیه بازدید از کشتارگاه به مناسبت روز ملی دامپزشکی در ارتباط با تعداد کشتارگاه‌های مجهز به خط ۲ تولید اظهار کرد: از مجموع ۲۲۰ کشتارگاه فعال صنعتی طیور کشور با ظرفیت ۵۲۰ هزار قطعه در ساعت، ۵۷ کشتارگاه به خط ۲ تولید اتوماتیک تخلیه امحا و احشا مجهز هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ کشتارگاه با ظرفیت ۱۴۶ هزار قطعه در ساعت در ۱۴ استان کشور وارد مدار تولید رتبه‌های A و +A شدند که ۳۳ واحد دارای رتبه A و پنج واحد دارای رتبه +A هستند.

این مقام مسئول از آغاز اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ به طور همزمان در ۱۴ استان خبر داد.

رفیعی پور با اشاره به استان‌های دارای خط ۲ تولید گفت: این طرح از امروز در استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، زنجان، فارس، گلستان، مازندران، مرکزی، گیلان، قم، لرستان و سمنان اجرایی می‌شود.

رفیعی پور گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور با رتبه‌های A و +A تولید کیفی می‌شود که تولیدات این کشتارگاه‌ها به مقاصد صادراتی آسیا و اوراسیا خواهد بود.

وی افزود: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در جهت حمایت از تولید کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: این طرح باعث ایجاد کیفیت در خرید مرغ و محصول نهایی گوشت مرغ در بخش‌های قطعه بندی می‌شود که به طور حتم شعار غذای سالم – انسان سالم اجرایی خواهد شد.

رفیعی پور با تاکید بر نیاز بازار به فضای رقابتی گفت: این طرح باعث ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان و تولید با کیفیت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای این طرح با همکاری تشکل‌های صنفی، کشتارگاه‌های صنعتی طیور و بسته بندی فرآورده‌های خام‌دامی عملیاتی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.