×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح انتقال آب از سد احمدبیگلو به مشگین‌شهر نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش تجارت گردان ، علی حیدری اناری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با تشریح اقدامات انجام گرفته برای انتقال آب از سد احمد بیگلو به تصفیه‌خانه مشگین‌شهر افزود: فاز اول طرح انتقال آب به‌طول ۶.۵ کیلومتر به پیشرفت بالای ۶۰ درصد رسیده و فاز دوم هم به‌طول ۱۰ کیلومتر در دست مطالعه است که با تامین اعتبارات لازم از محل ماده ۵۶ تا ۲ سال آینده اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تکمیل فاز اول و دوم طرح آبرسانی مشگین‌شهر، آب آشامیدنی این شهر تا سال ۱۴۱۰ به شکل پایدار تامین خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه تامین آب پایدار مشگین‌شهر تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در اولویت شرکت آب منطقه‌ای است ، افزود: تامین آب پایدار تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق پشتیبانی خط مقدم ، پمپاژ و سایر روش‌های در دسترس برنامه اول و احداث خط لوله جدید در محل ایمن به طول ۵۰۰ متر در برنامه بعدی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است که پس از مطالعه و بررسی فنی توسط مشاور و کمیته فنی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ذخیره تصفیه‌خانه آب مشگین‌شهر خبر داد و گفت: حجم مخزن تصفیه خانه مشگین‌شهر ۱۹ هزار متر مکعب برآورد شده که با افزایش آن به میزان پنج هزار متر مکعب، حجم ذخیره تصفیه‌خانه به ۲۴ هزار متر مکعب خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل درباره اقدامات انجام شده برای بهره‌برداری بهینه از منابع آب موجود شهرستان مشگین‌شهر اظهارداشت: ساماندهی رودخانه قره‌سو به‌طول سه کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، لایروبی و ساماندهی مسیل‌ها به‌طول ۶ کیلومتر، پیگیری تکمیل مطالعات سد اهل ایمان و اخذ ردیف ماده ۲۳ برای این طرح از جمله اقدامات در دست اجرا برای تامین آب پایدار برای مشگین‌شهر به‌شمار می‌رود.

به گفته حیدری اناری ، تکمیل شبکه سد سبلان و اخذ اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات فاینانس، اخذ سند مالکیت برای رودخانه‌های شهرستان مشگین‌شهر به تعداد هشت سند تک برگی و به مساحت ۷۹۲ هزار و ۳۷۶ متر مربع از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی افزود: برای تامین آب آشامیدنی مشگین‌شهر تا سال ۱۴۲۵ اجرای طرح آبرسانی از سد اهلمان هم در دستور کار قرار گرفته و پیگیر هستیم ۶ میلیون متر مکعب آب با اخذ ردیف اعتباری از سد اهلمان به سد احمد بیگلو انتقال داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل میزان مصرف آب آشامیدنی در مشگین‌شهر را ۳۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف آب در تابستان به بالای ۴۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و ضروری است شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.