×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان متوقف نشده است

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با رد شایعاتی مبنی بر توقف طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه نه تنها متوقف نشده است بلکه قوی‌تر از قبل پیش می‌رود.

وی افزود: جلسات و مذاکرات متعددی درباره این طرح انتقال آب برگزار شده و اتفاق مثبتی که افتاده این است که مدیرعامل شرکت آب صفه که وظیفه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را برعهده دارد، تغییر کرده و یک مدیرعامل جوان انقلابی و تازه نفس آمده است تا این پروژه را بهتر از گذشته پیگیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت استان پیگیر است تا آب از خلیج فارس به اصفهان منتقل شد و از نظر اعتباری نیز مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تأمین آب صنعت استان اصفهان از خلیج فارس از اواخر سال ۱۳۹۸ با هدف گزینه یابی نقاط آبگیری، نمک زدایی و سامانه انتقال آب به کارفرمایی شرکت تأمین آب اصفهان (صفه) و مدیریت طرح شرکت مهندسان مشاور زایندآب و طوس‌آب در دست مطالعه بوده است و در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شد.

براساس مجوزی که وزارت نیرو صادر کرده است استان اصفهان می‌تواند سالانه ۳۷۵ میلیون مترمکعب از خلیج فارس یا دریای عمان منتقل کند که این حجم آب معادل ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب نمک زدایی شده در سال است و حجم زیادی از آب برداشت شده پس از نمک زدایی به صورت پساببه دریا برمی‌گردد، با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا برای شیرین سازی می‌توان در نهایت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین را در مسافت حدود ۹۱۰ کیلومتر به اصفهان انتقال داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.