×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی صحت ندارد / برنامه‌‌ کنترل سیلاب‌ها ‌تدوین شد‌

تجارت گردان | طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی صحت ندارد / برنامه‌‌ کنترل سیلاب‌ها ‌تدوین شد‌

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در گفت‌وگوی اختصاصی با تسنیم در سنندج، آیا امسال تدبیری برای کنترل سیلاب‌ها در کشور اندیشیده‌اید، که در صورت وقوع سیلاب اتفاقات سال گذشته تکرار نشود، اظهار داشت: برای کنترل سیلاب‌ها یک برنامه مدون از سال ۹۴ با حضور مسئولان بخش‌های مختلف تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تعیین حریم بستر، آزاد سازی و ساماندهی سه کار مهم و عمده در مهندسی رودخانه‌هاست که باید انجام شود، افزود: از سال ۹۵ به بعد، تلاش‌های زیادی در جهت ترمیم اعتبارات این بخش انجام شد، اما عملی نشد؛ گرچه رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی اعتبار در این زمینه نیز داشته‌ایم.

وزیر نیرو به رشد اعتبارات مناسب در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سالانه به‌طور متوسط ۳۵۰ کیلومتر لایه‌روبی انجام و امسال نیز تا این لحظه حدود یکهزار و ۲۸۰ کیلومتر به‌طور بی‌سابقه لایه‌روبی شده است.

وی با ذکر اینکه سالانه ۲ تا ۳ هزار کیلومتر پهنای بستر و حریم رودخانه‌ها توسط وزارت نیرو تعیین می‌شود، گفت: حدود ۷۵ هزار کیلومتر رودخانه دائمی و به همین میزان نیز رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

اردکانیان خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۵۵ هزار کیلومتر از رودخانه‌های دائمی ساماندهی شده و امیدواریم با اعتبارات خوب سال آینده، بتوانیم در طول برنامه ششم و در نهایت برنامه هفتم، کل میزان حریم رودخانه تعیین شود.

وزیر نیرو در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی صحت دارد، توضیح داد: خیر، در حد مطالعات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.