×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طرح ترافیک در تهران از شنبه

تجارت گردان | طرح ترافیک در تهران از شنبه

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، محسن هاشمی گفت: بر اساس اخرین خبری که از شهردار تهران دریافت کرده ام طرح ترافیک قرار است از روز شنبه اجرایی شود.
اجرای مجدد طرح ترافیک قرار بود پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شود که این امر در تماس تلفنی وزیر بهداشت با شهردار تهران متوقف شد.
قرار بر این بود که با توقف اجرای مجدد طرح ترافیک در تهران، تصمیم گیری در این باره به ستاد ملی کرونا واگذار شود.
هاشمی دباره این موضوع که طرح ترافیک یک مصوبه قانونی است و آیا اجرا نشدن آن خلاف قانون نیست؟ گفت: ستاد ملی کرونا به عنوان مقام بالاتر می‌تواند بعضی مصوبات را وتو کند.


 دو مطالبه شورای شهری‌ها از مجلس یازدهم 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تعامل مجلس و شورای شهر گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در مجلس باید پیگیری شود.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم افزود: شورای شهر و مجلس دو رکن مردم‌نهاد در نظام جمهوری اسلامی هستند و با تعامل سازنده می‌توانند مطالبات مردم را تحقق بخشند.
وی گفت: رئیس مجلس در حال حاضر فردی است که در حوزه مدیریت شهری تهران فعالیت و در این زمینه تجارب زیادی را کسب کرده است و می‌تواند گام‌های مؤثری جهت رفع معضلات شهر بردارد.
رئیس شورای شهر تهران افزود: تأمین بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها انتظار ما از مجلس یازدهم است.
محسن هاشمی درباره بازگشایی ادارات و نهاد‌ها نیز گفت: زمان دقیق کشف واکسن هنوز مشخص نیست و بسیاری از کشور‌های درگیر با بیماری کرونا تصمیم گرفته‌اند که فعالیت اجرایی‌شان را شروع کنند که ایران هم جزو این کشورهاست.
وی افزود: تلاش می‌کنیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعالیت‌های جاری و عادی را ادامه دهیم تا رونق اقتصادی نیز ایجاد شود.
رئیس شورای شهر تهران گفت: حمل و نقل عمومی دچار رکود سنگینی شده و لازم است که اقدامات مؤثر جهت رفع این مشکل به ویژه در پایتخت انجام شود.

هاشمی در جمع خبرنگاران
 همکاری با مجلس برای حل مسایل شهری 
محسن هاشمی در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد تعامل مجلس یازدهم و شورای شهر گفت: با توجه به اینکه آقای قالیباف ۱۲ سال شهردار تهران بوده است می‌تواند مشکلات زیادی در شهر از جمله بافت فرسوده، پسماند، آسیب‌های اجتماعی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را با سرعت و کیفیت برطرف کند.
وی در مورد تشکیل مجمع ۵۱ نفره با نمایندگان مجلس گفت: ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و ان‌شاءالله مجمع برگزار خواهد شد.
محسن هاشمی ادامه داد: لایحه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق به صورت یک‌فوریتی اوایل اردیبهشت امسال در شورای شهر تصویب شد که ۸ بند دارد و امروز جزئیات آن بحث و گفتگو و یک بند دیگر نیز به آن افزوده شد.
وی گفت: این لایحه سبب کاهش پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود و از اعمال نفوذ جلوگیری می‌کند.
محسن هاشمی درباره لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونایی گفت: هیئت تطبیق این موضوع را تأیید کرده و لایحه چارچوب اختیارات و وطایف کمیسیون‌های مناطق مکمل آن است.

 انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در مورد اجرای طرح ترافیک 
خانم زهرا نژابهرام، عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: تکلیف شهروندان در مورد طرح ترافیک هنوز مشخص نیست و شهردار تهران باید در خصوص آشفتگی ترافیکی پایتخت پاسخگو باشد. از روز شنبه بسیاری از شهروندان اطلاعی از اجرا نشدن طرح ترافیک نداشتند و این مسأله برای‌شان دردسرساز شد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه در مورد ارائه دستگاه زباله‌سوز اهدایی تهران به قم گفت: آخرین اخبار دریافتی در خصوص دستگاه زباله‌سوز اهدایی دولت چین به کلانشهر تهران حاکی از آن است که با پیشنهاد و پیگیری جدی شهردار قم این دستگاه زباله‌سوز به شهر قم اختصاص یافته است.
وی گفت: این در حالی است که بر اساس آمار‌های ارائه شده از زمان شیوع ویروس کرونا میزان جمع‌آوری پسماند‌های خطرناک بیمارستانی تهران به عنوان پایتخت کشور در طول روز به ۱۱۰ تن افزایش پیدا کرده است و شرایط موجود این امکان را برای بیمارستان‌ها فراهم نمی‌کند که بخواهند با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو پسماند‌های بیمارستانی خود را بی‌خطر کنند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به افزایش ۴۰ هزار تن زباله‌ها بیمارستانی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تنها راه‌حل برای مشکل پسماند تولیدی بیمارستان‌ها دفن بدون تفکیک آنهاست.
نژادبهرام خاطرنشان کرد: دستگاه زباله‌سوز اهدایی شهردار پکن به تهران در پاسخ به کمک‌های انسان‌دوستانه مدیریت شهری پایتخت است و حجم زباله‌های بیمارستانی و پسماند‌های عفونی تهران نیز در مقایسه با شهر قم ۲۰ برابر است و کارکرد این دستگاه در پایتخت به مراتب مؤثرتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای شیوع کرونا و وضعیت قرمز در پایتخت شهروندان از حناچی خواستار پیگیری جدی در این زمینه را دارند و در همین ارتباط به شهردار تهران تذکر می‌دهم که آخرین اقدامات و پیگیری‌ها را برای دریافت دستگاه زباله‌سوز اهدایی شهردار پکن انجام دهد.

 احضار یک عضو شورای شهر به دادسرای رسانه 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران صبح یکشنبه- ۱۱ خرداد- پیش از حضور در صحن شورای شهر به دادسرای رسانه احضار شد.
دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار بود با نطق پیش از دستور الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران و محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران آغاز شود که به دلیل احضار حق شناس به دادسرای رسانه این امر محقق نشد.
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این باره توضیح داد: آقای حق شناس به دلیل صحبت هایشان درباره موضوع کرونا بر حسب وظیفه نمایندگی شان به دادسرای رسانه احضار شده اند، امیدواریم مشکل شان امروز حل شود.
پس از صحبت‌های هاشمی دقایقی بعد حق شناس در صحن شورای شهر تهران حاضر شد.

 مطالعات گسل‌های شهر تهران انجام نشده است 
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره انجام نشدن مطالعات بر روی گسل‌های شهر تهران به شهرداری تذکر داد.
آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در دو زلزله اخیر گسل مشا تحرکاتی داشته، اما مطالعه دقیقی بر روی گسل‌های شهر تهران در سال‌های اخیر انجام نشده است.
میلانی افزود: در سال‌های اخیر بودجه مربوط به مطالعات درباره گسل‌های اطراف تهران مورد بی مهری قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند پیامد‌های بدی برای شهر تهران و شهروندان داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقابله با تأثیر مخرب ناشی از زلزله در شهر تهران مستلزم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی بر روی گسل‌های شهر تهران است و اگر این مطالعات انجام نگیرد نمی‌توان برای مقابله با زلزله آماده شد.
وی ادامه داد: طبیعت با دو زلزله اخیر به ما یادآور شده است که خطر در کمین است و همه کارشناسان نگرانی خود را از بروز زلزله هشدار داده اند و نباید از این موضوع و خطر غفلت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.