×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طرح جدید ترافیک نیازمند بازنگری/ ایراد پلیس به شهرداری منطقی است

تجارت گردان | طرح جدید ترافیک نیازمند بازنگری/ ایراد پلیس به شهرداری منطقی است

به گزارش تجارت گردان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس درباره اختلاف پلیس تهران و شهرداری در زمینه اجرای طرح ترافیک جدید، اظهار داشت: این طرح بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران اجرایی شده است که اعضای آن را رئیس پلیس راهور تهران، شهردار تهران، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، نماینده‌ای از وزارت کشور و استانداری تشکیل داده و این مصوبه را همه این اعضا امضا کرده‌اند. بنابراین اگر نیاز به بازنگری باشد باید موضوع در شورای ترافیک بررسی شود چرا که مرجع قانونی بررسی طرح همین شوراست.

وی افزود: شورای شهر در این شورا هر چند که نقشی ندارد ولی علی‌رغم این مسأله باید پاسخگوی مردم باشد چرا که شهروندان گمان می‌کنند تصمیم در این زمینه بر اساس نظر شورای شهری‌ها بوده است. بنابراین حضور یک نماینده از شورای شهر در این شورای ترافیک تهران ضرورت دارد.

نظرمان به پلیس نزدیک است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه روز گذشته پلیس راهور اعلام کرده که اگر شهرداری به اخطار آن درباره طرح ترافیک توجه نکند تصمیم یک‌طرفه خواهد گرفت اقدام درستی نیست چرا که باید در چارچوب‌ها تصمیم گرفته شود البته توجه به دغدغه پلیس حائز اهمیت است و ما هم به عنوان اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر این مشکلات را قبول داریم.

تجارت گردان | طرح جدید ترافیک نیازمند بازنگری/ ایراد پلیس به شهرداری منطقی است

وی با بیان اینکه نظرمان به پلیس نزدیک است، گفت: پلیس از آنجایی که وظیفه اعمال قانون را دارد دستش برای چنین اقداماتی باز است البته باید در چارچوب قانون عمل شود چرا که قانون بد حتی از بی‌قانونی نیز بهتر است. حدود ۸ ایراد پلیس از طرح ترافیک جدید گرفته که در برخی از موارد با ایرادات شورای شهری‌ها مشترک است و می‌توان گفت حرف پلیس درست است.

ساعات طولانی طرح ترافیک سبب افزایش استفاده از موتورسیکلت

علیخانی عنوان کرد: یکی از مواردی که پلیس بر روی آن اختلاف‌نظر دارد، مسأله ساعت طرح ترافیک است و ما هم همچون پلیس معتقدیم که طولانی شدن ساعات طرح ترافیک نه تنها باعث کاهش ترافیک نشده بلکه مشکلاتی را نیز به همراه داشته است و از آنجایی که حمل‌ونقل عمومی در تهران کامل نیست مردم به سمت راهکارهای دیگر همچون استفاده از موتورسیکلت رفته‌اند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اعلام کرد: طی یک سال گذشته استفاده از موتورسیکلت در پایتخت افزایش یافته و این در حالی است که موتورسیکلت‌ها یکی از منابع آلاینده هوا در پایتخت به شمار می‌روند حتی آلودگی آنها گاهی چند برابر خودروهاست.

وی یادآور شد: از آنجایی که بنزین در کشور ارزان است و موتورهای برقی هم گران، کسی تمایل به خرید آن ندارد بنابراین از همان موتورسیکلت‌های غیربرقی که آلاینده است، استفاده می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: نباید راه‌های مردم را برای ورود به محدوده طرح ترافیک بست چرا که این موضوع می‌تواند ضررهای زیادی ایجاد کند؛ هدف از اجرای طرح جدید کاهش آلودگی هوا و ترافیک است و از آنجایی که مطالعات اجرای طرح جدید کامل نبود ولی به تصویب رسید به موفقیت‌های مؤثری دست نیافته است.

مذاکره و تعامل بهتر از اخطار و اولتیماتوم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا پلیس می‌تواند یک طرفه تصمیم بگیرد و از شورای ترافیک تهران درباره این موضوع خارج شود،‌ گفت: پلیس زورش به این موضوع می‌رسد ولی من به هیچ عنوان این راه را توصیه نمی‌کنم، به نظرم باید با دلایل و مستندات مذاکره کرد و راه تعامل و همکاری را باز کرد تا مشکل حل شود.

وی تأکید کرد: مسلماً طرح ترافیک جدید در پایتخت نیاز به بازنگری دارد و شهرداری باید جهت رفع ایرادات آن اقدام کند نه اینکه بر اجرای کنونی آن اصرار داشته باشد.

به گزارش فارس، یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به درخواست پلیس مبنی برکاهش ساعات طرح ترافیک گفت: این موضوع سبب افزایش تمایل برای استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه بیشتر شدن حجم ترافیک در سطح شهر خواهد شد بنابراین مخالف آن هستیم. 

پس از این اظهارنظر، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: در صورتی که شهرداری درباره طرح ترافیک پاسخ ندهد پلیس خودش یکطرفه تصمیم خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.