×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی‌ها به سمت مولدسازی منابع حرکت می‌کند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی‌ها عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی و با هماهنگی دولت و وزارت اقتصاد بحث مربوط به مالیات بر سوداگری و سفته بازی‌ها را در جلسه صحن علنی مجلس بررسی کردیم.

وی افزود: باتوجه به شرایط بازار خودرو؛ املاک؛ ارز و سایر موارد مشابه هستیم یکی از راهکار‌ها برای برون رفت از مشکلات در این حوزه‌ها پایه‌ی مالیات مبنی بر مالیات بر سوداگری و سفته بازی‌ها است که براساس کار کارشناسی و مطابق با روش‌های در کشور‌های دیگر نهایی شده.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: اثر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس باعث می‌شود که بخش زیادی از منابع کشور به سمت سوداگری حرکت می‌کند از این فعالیت‌ها با اخذ مالیات تحت تاثیر قرار گیرد و منابع کشور بجای حرکت در مسیر سوداگرانه به سمت مولد سازی حرکت کند.

پورابراهیمی افزود: بدلیل پایه‌ی مالیاتی در این طرح اثر قیمتی وجود دارد سبب می‌شود نظارت و قیمت گذاری در این مسیر پایین بیاید و در یک فضای منطقی قیمت‌ها در بازار منطقی باشد

وی تصریح کرد: امیدواریم با تصویب طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی‌ها در کشور شاهد آرامش در حوزه مسکن، ارزی و خودرو و سایر موارد مشابه باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.