×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طلسم طارمی شکست: گلزنی مهاجم اینتر برای پورتو

به گزارش تجارت گردان به نقل از “ورزش سه”، در دیداری از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، پورتو در استادیوم دراگائو میزبان فامالیسائو بود و علی رغم گلزنی مهدی طارمی اما اژدها نتوانست به پیروزی دست پیدا کند و این مسابقه با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید.

در شرایطی که با تصمیم کونسیسائو، طارمی کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود، اما این تیم میهمان بود که برخلاف جریان مسابقه، به گل رسید. روی حرکت خوبی که خوزه لوئیس رودریگز از سمت راست آغاز کرد، ارسال این بازیکن با ضربه سر جوندر کادیز به گل اول بازی تبدیل شد.

در ادامه و روی تلاش ستودنی اوا نیلسون، پورتو به گل تساوی رسید. این بازیکن مانع از خروج توپ از زمین بازی شد و آن را به چیکو کونسیسائو رساند که پسر سرمربی پورتو نیز وارد محوطه جریمه شد که شوت او با برخورد به زیدو یوسف، مدافع فامالیسائو، وارد دروازه شد.

در دقایق پایانی نیمه نخست، میزبان باز هم غافلگیر شد. گوستاوو سا از سمت راست به حرکت در آمد که ارسال این بازیکن با عبور از تمامی بازیکنان در تیر دوم، به جوندر کادیز رسید و این مهاجم ۲۸ ساله ونزوئلایی گل دوم خودش و فامالیسائو را به ثمر رساند.

در شروع نیمه دوم و با ورود طارمی به زمین مسابقه، خط حمله پورتو از این رو به آن رو شد. مهاجم ایرانی اژدها در متن چند موقعیت خوب و خطرناک قرار گرفت. نخستین ضربه او در محوطه ۶ قدم، در مسیر ورود به دروازه با برخورد به یکی از مدافعان دفع شد. طارمی سپس مجددا در محوطه جریمه فرصت خوبی را به دست آورد که ضربه سر او روی تور دروازه فرود آمد.

مهاجم ایرانی سپس روی توپی که از عمق به درون محوطه جریمه ارسال شد، با ضربه سر فرصت فوق العاده‌ای را برای اوا نیلسون ایجاد کرد که شوت روی پای او را مدافع فامالیکائو دفع کرد. او سپس روی یک پاس در عمق صاحب فرصت خوبی شد که ضربه او از گوشه محوطه جریمه به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

سرانجام طلسم ناکامی‌های طارمی در دقیقه ۸۲ شکسته شد. پس از آنکه گالنو از سمت چپ با یک فرار تند و تیز و تماشایی وارد محوطه جریمه شد، با یک پاس در عرض فوق العاده، یک موقعیت ایده آل را برای مهاجم ایرانی اژدها فراهم کرد که ضربه بغل پای طارمی به تور دروازه چسبید تا پورتو کار را به تساوی بکشاند.

طارمی که مدت زیادی است نتوانسته بود برای پورتو گلزنی کند، بالاخره طلسم شکنی کرد تا چهارمین گل مهاجم ایرانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال اینگونه به ثبت برسد.

در لحظات پایانی مسابقه اوا نیلسون به دلیل حرکت غیر ورزشی از زمین بازی اخراج شد و در نهایت نیز این مسابقه با تساوی ۲ – ۲ خاتمه یافت تا پورتو در رتبه سوم بماند و احتمالا فاصله این تیم با اسپورتینگ و بنفیکا بیش از پیش افزایش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.