×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۲ این اداره کل اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی از روز دوشنبه و سه شنبه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زابل تشدید می شود که پیامد آن خیزش غبار و وقوع توفان گردوخاک در برخی نقاط شمال استان خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاهش میزان دید افقی، غبارآلود شدن آسمان، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر، اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت به سبب وزش باد از دیگر پیامدهای این پدیده مخاطره آمیز است.

وی با بیان اینکه هم استانی های عزیز تا زمان فروکش کردن توفان از سفرهای غیرضروری به مناطق شمال استان خودداری کنند، گفت: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر طوفان اجتناب کنند. همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.

ملاشاهی ادامه داد: انتظار می رود روز پنج شنبه سرعت وزش باد در شمال استان به تدریج کاهش یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان: از روز دوشنبه وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر به همراه غبار گسترده در نوار شرقی و مرزهای غربی استان، شرق خراسان جنوبی و نوار شرقی استان کرمان رخ می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.