×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ظرفیت‌های قانونی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان/ ۱۳۴ ابلاغیه تولید بار اول برای شرکت‌های دانش بنیان صادر شده

به گزارش تجارت گردان به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن ۱۴۰۲، دکتر رضا اسدی‌فرد در پنل مکانیزم‌های همکاری شرکت‌های دانش بنیان با صنعت پتروشیمی و ابزارهای حمایتی در دومین روز از رویداد پتروفن ۱۴۰۲ به تشریح ظرفیت‌های قانونی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در همکاری با شرکت‌های بزرگ پرداخت.
وی با اشاره به فعالیت‌های یک دهه گذشته در حوزه دانش‌بنیان، اظهار داشت: مبنای کار ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا سال ۱۴۰۱ قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب سال ۸۹ مجلس بود، تجربه اجرای یک دهه قانون درس‌هایی به ما آموخت و حاصل این یادگیری ده‌ساله قانون جهش تولید دانش بنیان شد.
وی ادامه داد: رویکرد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عمدتا شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در حوزه تولید محصولات با فناوری پیشرفته بود، اما اقتصاد کشور تحت تاثیر صنایع بزرگ مثل پتروشیمی و فولاد بود که عمدتا دولتی و نیمه‌دولتی و بخشی هم خصوصی بود.
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به محدودیت‌های همکاری شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی با شرکت‌های دانش بنیان و حتی دانش بنیان شدن این شرکت‌ها، اظهار داشت: این تجارب باعث شد که قانون جهش تولید دانش بنیان نوشته شود و تغییر رویکرد از شرکت‌های دانش بنیان به اقتصاد دانش بنیان صورت بگیرد.
اسدی‌فرد در ادامه به تشریح ظرفیت‌های قانونی تولید بار اول در ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش بنیان و اعتبار مالیاتی در ماده ۱۱ این قانون پرداخت.
وی با اشاره به تاریخچه تصویب ماده قانون جهش تولید دانش بنیان و مجوز اخذ شده برای اجرای دوساله این ماده از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و سپس تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیمانکاران مشمول قانون تولید بار اول شامل شرکت‌های دانش بنیان نوپا با فروش کمتر از ۵ میلیارد تومان براساس آخرین اظهارنامه مالیاتی، شرکت‌های دانش بنیان نوآور با سهم فروش محصولات دانش بنیان کمتر از ۵۰ درصد یا تعداد کارکنان کمتر از ۱۰ نفر و شرکت‌های دانش بنیان فناور با فروش اظهارنامه‌ای بیشتر از ۵ میلیارد تومان با سهم فروش محصول یا خدمت دانش بنیان از کل فروش بیشتر از ۵۰ درصد و حداقل ۱۰ نفر نیروی انسانی بیمه شده در این شرکت‌ها هستند.
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری در ادامه به ارائه گزارش‌های آماری از توزیع ۱۳۴ ابلاغیه تولید بار اول بر اساس نوع شرکت دانش بنیان پرداخت و خاطر نشان کرد: ۷۷ ابلاغیه برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا به ارزش ۱۴۳ میلیون دلار، ۲۹ ابلاغیه برای شرکت‌های دانش بنیان نوآور به ارزی ۷۷ میلیون دلار و ۲۸ ابلاغیه برای شرکت‌های دانش بنیان فناور به ارزش ۳۳ میلیون دلار صادر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.