×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ظرفیت انتقال روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در کشور/ خودکفایی تولید ۷۵۰ کالای اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار

به گزارش تجارت گردان به نقل از شانا، غلامعباس حسینی امروز (۱۴ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به جایگاه شرکت انتقال گاز ایران در تأمین گاز طبیعی کشور گفت: این شرکت پس از بخش بالادستی و چاه‌های نفت و گاز و پالایشگاه‌های گازی قرار دارد.

وی افزود: شرکت انتقال، گاز را از ۲۰ پالایشگاه گازی شامل ۱۳ پالایشگاه پارس جنوبی و پالایشگاه‌های فجر جم، پارسیان ۱ و ۲، بیدبلند، ایلام، شهید هاشمی‌نژاد و سرخون و قشم همچنین دو پایانه گاز از ترکمنستان و ۱۶ منطقه نفت‌خیز جنوب کشور و هشت ان‌جی‌ال دریافت و منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: اکنون ۳۸ هزار کیلومتر خط انتقال گاز، ۳۳۳ توربوکپرسور و ۹۱ ایستگاه تقویت فشار و ۶۱ مرکز بهره‌برداری و تعمیرات در شرکت انتقال گاز ایران وجود دارد.

به گفته حسینی، شبکه مخابراتی شرکت ملی گاز ایران با بیش از ۸ هزار کیلومتر فیبر نوری با ۹۶۴ ایستگاه مخابراتی تحت مدیریت شرکت انتقال گاز ایران است.

وی با بیان اینکه سالانه به‌طور میانگین ۲۷۴ میلیارد مترمکعب گاز در کشور به مبادی مصرف منتقل می‌شود، گفت: حفط و نگهداری ۷۰ درصد دارایی فیزیکی شرکت ملی گاز ایران به‌عهده شرکت انتقال گاز است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پاسخ به خبرنگار شانا با بیان اینکه ظرفیت انتقال گاز کشور اکنون یک میلیارد مترمکعب است، با اشاره به اقدام‌های این مجموعه با هدف عبور موفق از زمستان امسال به انجام تعمیرات اساسی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد تعمیرات انجام شده و برای انتقال پایدار گاز در زمستان آماده می‌شویم.

حسینی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا دهم مردادماه امسال ۹۸ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شده که این حجم نسبت به زمان مشابه پارسال ۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ببشترین مقدار انتقال گاز دی‌ماه پارسال ۸۵۸ میلیون مترمکعب در روز ثبت شد و ظرفیت روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب صادرات گاز از خطوط ششم و نهم انتقال گاز هم در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین درباره همکاری شرکت انتقال گاز ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: تاکنون ۷۵۰ قلم کالای اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز تولید شده،  ۴۵۰ قطعه دیگر هم در حال تولید است و در ساخت دو توربین گازی هم خودکفا شدیم.

حسینی با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری شرکت انتقال گاز از تولید داخل اعلام کرد که اکنون روغن‌های مصرفی و فیلترهای هوا و گاز ساخت داخل استفاده می‌شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاران خود در شرکت انتقال گاز ایران که در شرایط سخت در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف گاز تأکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.