×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ظرفیت بی نظیرنوار ساحلی کشور برای سرمایه گذاری در حوزه آبزیان

 به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، محمدعلی نیکبخت با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر استان‌های شمالی در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه صید و صیادی و پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی گفت: استان‌های شمالی و جنوبی کشور به دلیل وجود نوار ساحلی، دارای بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی هستند، زیرا منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در منطقه می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری درچابکسر، از جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار خبر داد و گفت: استان گیلان مقام نخست تولید خاویار و مقام دوم تولید گوشت ماهی را در کشور دارد و هزار قطعه تولید بچه ماهی خاویاری در این استان موجود است.
نیکبخت با بیان اینکه صید و صیادی و نیز پرورش انواع ماهیان خاویاری یکی از مشاغل اصلی مردم گیلان به شمار می‌آید، اظهار کرد: ماهیان خاویاری موجود در دریای خزر در دنیا بی‌نظیر بوده و هرساله بخش اعظمی از این ماهیان به کشور‌های حاشیه خزر صادرات می‌شوند.
نیکبخت با اشاره به ظرفیت بالای مزرعه خاویاری در گیلان و استان‌های شمالی افزود: مزرعه پرورش ماهی خاویاری در گیلان با ظرفیت هزار و ۵۷۱ تن گوشت ماهی خاویاری و هشت هزار و ۲۴ کیلوگرم خاویار مشغول به فعالیت است.
وزیر جهاد کشاورزی پیش از این در بازدید از سایت پرورش میگوی شهرستان گمیشان استان گیلان گفته بود: باید زمینه‌های لازم برای توسعه سرمایه گذاری در بخش شیلات را فراهم کنیم تا این حوزه به یک بخش ارزآور و صادرات محور تبدیل شود.
نیکبخت تصریح کرد: شیلات یکی از بخش‌هایی است که در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بالایی را برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال، صادرات و ارزآوری دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.