×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ظرفیت خطوط انتقال به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری صبح امروز در نشست تخصصی مدیران صنعت برق و انرژی با علی اکبر محرابیان، با اشاره به برنامه های تدوین شده در حوزه برق و انرژی این وزارتخانه تصریح کرد: بر این اساس قرار است در طول چهار سال آینده ۹۰۰ پروژه بزرگ در صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا شود.

حایری با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها باعث جهش تولید، افزایش قابل توجه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد تولید برق کشور، ارتقا و تعمیق برنامه‌های مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف با توسعه پلتفرم‌های هوشمند انرژی خواهد شد، افزود: توسعه ظرفیت و ارتقای پایداری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق و ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با توسعه زیرساخت‌های تبادلات منطقه‌ای از دیگر دستاوردهایی است که با اجرای این برنامه‌ها حاصل خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در کوتاه مدت برای تابستان ۱۴۰۱ نیز برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تا تابستان سال آینده ۴ هزار و ۹۴۹ مگاوات از محل واحدهای جدید نیروگاهی و ۱۱۱۳ مگاوات نیز از محل ارتقای واحدهای حرارتی موجود به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: بر اساس برنامه، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در طول چهار سال آینده به ۱۲۰ هزار مگاوات و ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع کشور به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: در قالب این برنامه تا سال ۱۴۰۴ حدود ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی جدید افزوده خواهد شد که در این راستا ۱۵ هزار مگاوات توسط شرکت برق حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات با همکاری صنایع و ۱۰ هزار مگاوات نیز نیروگاه تجدیدپذیر احداث و به مدار تولید وارد خواهد شد.

حایری در عین حال به ضرورت افزایش قابلیت انعطاف پذیری شبکه برق نیز اشاره کرد و گفت: به این منظور علاوه بر تاکید بر توسعه ظرفیت‌های جدید نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای، راندمان نیروگاه‌ها نیز از ۳۹ درصد کنونی به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت که باعث کاهش سوخت مصرفی نیروگاه‌های حرارتی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.