×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عبدالملکی: برنامه ریزی برای افزایش دو میلیون نفری گردشگر در مناطق آزاد

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی در آیین امضای تفاهم‌نامۀ همکاری بین دبیرخانۀ شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌ ـ صنعتی و ویژۀ اقتصادی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: به این منظور علاوه بر توسعه زیرساخت های گردشگری مناطق آزاد قرار است اعتبار و تسهیلاتی فراهم کنیم که همه اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و تفاهم نامه امروز نیز در همین راستاست .
وی گفت: وقتی گردشگر به مناطق آزاد سفر کند علاوه بر تفریح و پرکردن اوقات فراغت همچنین با فعالیت های اقتصادی و عمرانی دراین مناطق نیز آشنا خواهد شد زیرا هم اکنون کارهای بزرگی در حوزه عمرانی و اقتصادی در این مناطق درحال انجام است .
دبیر شورایعالی مناطق آزادتجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: براساس این تفاهم نامه سفر کارت طراحی خواهد شد که قابلیت های ویژه مانند تخفیف در استفاده از امکانات در مناطق آزاد اعمال شود .
عبدالملکی، ارائه تسهیلات به گردشگران را در راستای سیاست مردمی کردن مناطق آزاد توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست های دبیرخانه آنست که منافع مناطق آزاد به همه مردم ایران برسد.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه وسعت مناطق آزاد ۷۴۰ هزار هکتار است و ۷۰ درصد کل ترانزیت دریایی از طریق مناطق آزاد انجام می شود افزود: توسعه گردشگری در چارچوب مردمی سازی بسیار مهم است و حتما پیگیری خواهد شد .
ارائۀ مشاوره و خدمات مربوط به دریافت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه توسط کسب‌وکار‌های فعال در حوزۀ گردشگری و مسافرتی در مناطق آزاد و طراحی و صدور انواع کارت های بانکی و سفرکارت بانکی مورد نیاز سازمان ها از جمله موارد تفاهم شده بین مناطق آزاد و بانک قرض الحسنه مهر ایران است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.