×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا،‌ حجت الله عبدالملکی شامگاه چهارشنبه در جمع فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: باید مناطق آزاد، طبق تعریف برای سرمایه گذاران خارجی با صرفه باشد تا شاهد جذب سرمایه های خارجی باشیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی، از تقویت زیرساخت های اقتصاد بین الملل در مناطق آزاد خبر داد و اظهار داشت: اقداماتی در این خصوص مثل تاسیس بورس بین الملل انجام شده و برنامه هایی نیز در این رابطه تدوین شده است.
عبدالملکی افزود: در دو منطقه آزاد دیگر نیز با فعالین اقتصادی به منظور احصای مشکلات آنان نشست برگزار کردیم. لذا تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا حق ضایع شده سرمایه گذاران احیا شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد،‌ بین المللی کردن این مناطق است افزود: مناطق آزاد ذیل اقتصاد مقاومتی هستند و رییس جمهور محترم تاکید جدی به تقویت صادرات و تولید در این مناطق دارد.
مشاور رییس جمهور همچنین به بند ۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری مناطق آزاد در راستای تبدیل این مناطق به قطب صادرات تدوین شده است، لذا در تلاشیم منابع درآمدی این مناطق از واردات به سمت بخش های دیگر همچون صادرات سوق داده شود.
عبدالملکی با بیان اینکه برخی با توجیه تقویت اقتصاد ملی، قوانین و بخشنامه هایی صادر می کنند که حق و حقوق سرمایه گذاران و شهروندان ضایع می شود گفت: از نظر فقهی این قابل قبول نیست و حق الناس است.
وی افزود: با پیگیری از هیات وزیران،‌ سران قوا و مجلس شورای اسلامی،‌ بخشنامه ها و قوانینی که با قوانین اولیه ایجاد مناطق آزاد تعارض و تناقض دارد باید اصلاح و تجدید نظر شوند.
«حجت الله عبدالملکی»، مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، چهارشنبه (۲ آذرماه) به منظور بازدید از طرح های سرمایه گذاری، عمرانی و زیرساخت های لجستیکی به منطقه آزاد ماکو سفر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.