×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، وضعیت جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال ایران به شکلی است که هر بازیکنی می‌تواند در ۱۰ هفته آینده عنوان آقای گلی را از آن خود کند. بهترین گلزنان فصل جاری فوتبال ایران بعد از گذشت ۲۰ هفته از مسابقات فقط ۶ گل به ثمر رسانده‌اند که این اتفاق در نوع خود اتفاق کم سابقه‌ای در تاریخ فوتبال ایران است!

آمار ۶ گل در ۲۰ بازی یا یک گل در هر سه بازی چیزی نیست که نوید روزهای روشن را برای فوتبال ایران بدهد؛ جالب‌تر اینکه بهترین گلزنان فصل هم به لطف پنالتی خود را تا این حد بالا کشیده‌اند.

روز گذشته مهدی قایدی با زدن پنجمین گل فصلش، خود را تا یک قدمی آقای گلی هم رساند و حالا از احتمال اینکه قایدی بتواند این عنوان را به دست آورد سخن به میان می‌آید.

عجیب اینکه یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی و سابق پرسپولیس که خیلی دیر به این تیم ملحق شد و در نهایت بعد از هفته یازدهم ایران را ترک کرد، همچنان در رده نخست قرار دارد و چندین بازیکن دیگر از جمله محمد عباس‌زاده هم او را همراهی می‌کنند.

خیلی بعید است که بازیکنی نتواند به هفتمین گل خود برسد اما شوکه‌کننده خواهد بود اگر بازیکنان ایرانی و خارجی لیگ به همین روند ضعیف خود ادامه دهند و همچنان لوکادیا تا پایان فصل و فقط با ۱۰ بازی در بین برترین گلزن‌ها بماند!

جدول گلزنان لیگ برتر به این شرح است:

۶‌ گل‌زده – شهریار مغانلو (سپاهان)     

                 رضا اسدی (تراکتور)

                 عارف رستمی (مس کرمان)

                 محمدرضا آزادی (آلومینیوم اراک)

                 حامد شیری (نساجی)

                 محمد عباس‌زاده (تراکتور)

                 یورگن لوکادیا (پرسپولیس)

۵ گل‌زده – رامین رضاییان (سپاهان)

                 محمد محبی (استقلال)

                 سجاد بازگیر (ملوان)

                 مهدی قایدی (استقلال)

این‌ها بهترین گلزنان لیگ برتر هستند. البته وقتی بازیکنان و مهاجمان نامداری وجود دارند که حتی به شش یا پنج گل هم نرسیده‌اند، مطمئنا نام‌هایی که در بالاتر نوشته شده، بین تیم‌های لیگ برتری حلوا حلوا خواهند شد و همه تیم‌ها آرزوی مهاجمانی مانند آن‌ها را دارند!

اکنون هر کسی این سوال را از خود می‌پرسد که خروجی لیگی که حتی دو، سه بازیکنش هم نمی‌توانند بعد از هفته بیستم لیگ برتر به مرز ۱۰ گل برسند چه خواهد بود؟ کدام یک از بازیکنان حاضر در لیگ برتر امسال در حد و اندازه‌های انتقال به لیگ‌های حاشیه خلیج فارس و لیگ‌های درجه سه و چهار اروپا به عنوان مهاجم هستند؟

در همین فهرست کوتاه هم بسیاری از بازیکنان، مهاجم هدف نیستند و بازیکنی مانند حامد شیری گل‌های خود را به عنوان یک مدافع از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

این آمار نگران کننده است و قطعا کمیته آموزش، فنی و نهادهای فوتبال مانند سازمان لیگ به جز برگزاری مسابقات و پیش بردن هفته به هفته بازی‌ها، باید فکری به حال فوتبال پایه ایران بکنند. از فوتبالی که همیشه مهاجمان گلزن در آن ظهور کرده‌اند و نام‌هایی مانند علی دایی، مهدی طارمی، سردار آزمون و وحید هاشمیان در آن درخشیده‌اند، بیش از این انتظار می‌رود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.