×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عدم کنترل نقدینگی تورم سه رقمی ایجاد می‌کند

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، علیرضا حیدری (عضو کانون کارگران بازنشسته تهران) با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در کنترل تورم، بیکاری و گرانی گفت: تمامی کسانی که مدیریت کشور را در دست داشته‌اند، باید بدانند که تاریخ عملکرد مدیران را ثبت می‌کند و آیندگان در مورد مدیران قضاوت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاریخ بدون نگاه به باورهای سیاسی و بازی‌های جناحی در مورد افراد قضاوت می‌کند، گفت: هیچکس نمی‌تواند از تاریخ فرار کند، بنابراین مدیران و مسئولان هر گونه که کشور را اداره کنند، آینده از آنان نام خواهد برد، بدین معنا که اگر درست عمل کنند، به نیکی از آنان یاد خواهد کرد و اگر اشتباه یا خرابکاری کنند، در تاریخ برای سال‌های طولانی مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرند.

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با طرح این پرسش از مدیران که از چه چیزی دفاع خواهند کرد، گفت: در شرایطی که امروز تورم به اعتراف بانک مرکزی ۴۳ درصد و در واقع بیش از ۷۰ درصد است، چگونه می‌توان از خوشبختی مردم سخن گفت.

حیدری افزود: پیش‌بینی بانک جهانی از رشد نقدینگی در ایران بالای ۵۰ درصد است و در صورت ادامه روند گرانی و رشد نقدینگی، باید منتظر تورم انتظاری سه‌رقمی بود.

عضو کانون کارگران بازنشسته تهران با بیان اینکه؛ بحث تورم دو رقمی که ناشی از سوءمدیریت است، برای مردم عادی شده و تورم ۵۰ درصدی را به سادگی می‌پذیریم و از آن سخن می‌گوییم، افزود: در نتیجه ادامه روند گرانی و تورم و ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها، جامعه‌ای که ۳۰ درصد آن فقیر است، به فقر ۵۰ درصدی می‌رسد. در این‌صورت چگونه می‌توان در کشوری که ۵۰ درصد مردمانش را فقرا تشکیل می‌دهند، انتظار پویایی، رونق و توسعه داشت؟

حیدری با یادآوری اینکه در دولت‌های گذشته همواره تاکید بر این بود که اختلافات گسترده‌ای در بین قوای سه‌گانه وجود دارد و همین امر باعث کارشکنی می‌شود، گفت: اکنون مجلس با دولت و قوه قضاییه هماهنگ است و سران هر سه قوه از یک طیف فکری و دیدگاه سیاسی هستند، کشور در انتظار تحول در اقتصاد است.

وی با انتقاد از انتصاب برخی افراد ناکارآمد در دولت گفت: جای تاسف دارد که برخی مدیران نه تنها تخصص و تجربه‌ای ندارند بلکه توانایی مدیریت نیز ندارند و همین باعث شده که شاهد این آشفته بازار اقتصادی باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.