×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | علت افزایش ترافیک تهران بعد از اجرای طرح ترافیک جدید چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد علیحانی در گفت‌وگو با  تسنیم درباره افزایش ترافیک در شهر تهران بعد از اجرای طرح جدید ترافیک اظهار کرد: هر طرحی که اجرا می‌شود در کنار مزایا ممکن است معایبی به ویژه در زمان اجرای اولیه، داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح جدید ترافیک شهر تهران دارای مصوبه شورای عالی ترافیک است و بر همین اساس قرار است طی ۶ ماه نخست اجرا، مورد ارزیابی قرار گیرد بنابراین بازخورد و ارزیابی طرح توسط این شورا اعلام خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اما بررسی‌های انجام شده در کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز نشان دهنده افزایش حجم تردد خودورهاست که این امر نیز ناشی از برداشته شدن محدودیت ورود به محدوده طرح زوج و فرد سابق است چراکه شهروندان می‌توانند با پرداخت هزینه، بیش از تعداد روزهای تعیین شده برای هر خودرو، در محدوده حضور یابند و این هم منوط به این است که دوربین خودروی آنها را ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار و گزارش‌‌هایی داریم مبنی بر اینکه به دلیل کامل نبودن ۱۰۰ درصدی دوربین‌ها، خودروی برخی افراد ثبت نمی‌شود و از این رو شاهد دور زدن قانون هستیم بنابراین بخشی از افزایش حجم ترافیک به دلیل نقص زیرساخت‌ها و بخش دیگر به دلیل مخدوش کردن پلاک است که از گذشته هم وجود داشته است.

علیخانی متذکر شد: یکی دیگر از علت‌های افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران، کاهش مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است؛ طبق آماری که داریم مسافران مترو نسبت به گذشته کاهش یافته است؛ البته این امر دلیل دیگری هم دارد و آن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است که به دلیل سهولت، سرعت و قیمت مناسب مردم به استفاده از آنها روی آورده‌اند.

وی اظهار کرد: بنابراین برداشته شدن محدودیت وورود به طرح زوج  و فرد سابق و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی درصدی از مسافران حمل و نقل عمومی را به خودش جذب کرده و این مسئله را می‌توان یکی از معایب طرح ترافیک جدید برشمرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: البته نمی‌توان همه طرح را زیر سؤال برد؛ برعکس آنچه اعلام می‌کنند که بنده با این طرح مخالفم، همواره آن را تأیید کرده‌ام و معتقدم این اقدام، حرکتی رو به جلو است ولی در اجرا اشکالاتی دارد که باید برطرف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.