×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
علیپور بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا

تجارت گردان | علیپور بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، در نظر سنجی برای انتخاب بهترین‌های ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا ‏ ۲۰۱۸ تا کنون در بخش دروازه بانی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم پرسپولیس با رای قاطع ۸۹ درصدی به عنوان بهترین سنگربان سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است و در بخش مدافع راست، ووریا غفوری از استقلال تهران با ۹۲ درصد آرا بی رقیب ماند. در بخش مدافع میانی پدرو میگل مدافع پرتغالی الاصل و قطری تیم السد قطر با ۹۷ درصد آرا اول شد و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس تهران و سید جلال حسینی از پرسپولیس تهران هر دو با یک درصد رای دوم مشترک شدند تا از راهیابی به تیم نهایی باز بمانند. در بخش مدافع چپ نیز که ایران نامزدی نداشت، عبدالکریم حسن مدافع قطری تیم السد قطر با ۴۵ درصد آرا اول شد. همچنین در بخش انتخاب بهترین هافبک‌ها سیامک نعمتی از پرسپولیس تهران با ۶۸ درصد اول شد و به تیم نهایی راه یافت، اما فرشید اسماعیلی هافبک تیم استقلال تهران با ۳۰ درصد رای در رده دوم قرار گرفت.
در بهش بهترین مهاجم کنفدراسیون آسیایی بغداد بونجاح مهاجم الجزایری تیم السد قطر / دژان دامیانوویچ مهاجم مونته نگرویی از تیم سوون بلووینگز کره جنوبی / یوسف العربی مهاجم مغربی تیم الدُحیل قطر / مامه تیام مهاجم سنگالی تیم استقلال تهران / کیم شین ووک مهاجم اهل کره جنوبی تیم جیونبوک هیوندای کره جنوبی / علی علیپور مهاجم ایرانی تیم پرسپولیس تهران / یوما سوزوکی مهاجم ژاپنی تیم کاشیما آنتلرز ژاپن / و ‎آلکس پاتو مهاجم برزیلی تیم تیانجین کوان جیان چین را نامزد معرفی کرده بود.‌ای اف سی نوشت:
مامه تیام با زدن ۷ گل، ۱۰ شوت به دروازه و ۵۰ درصد ضربات موفق که وی را از این حیث در رده اول مهاجمان قرار داده است ‏، توانست خود را به عنوان مهره کلیدی تیم استقلال مطرح کند. تیام سنگالی اگر در آستانه دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ از تیم استقلال به عجمان امارات نپیوسته بود، امکان داشت که آن فصل شاهد برگزاری داربی تهران در دور نیمه نهایی شود. وی ۶ ماه در تیم استقلال توپ زد و در ۱۳ بازی تیم آبی پوش ۱۲ گل به ثمر رساند. از جمله ۷ گل او در ۶ مسابقه آسیایی که بیادماندنی‌ترین مسابقه او هم در دور یک هشتم نهایی با هت تریک برابر ذوب آهن اصفهان رقم خورد.
علی علیپور با زدن ۵ گل، ۳۵ شوت به دروازه از جمله ۲۱ شوت در چارچوب که او را از این حیث در صدر مهاجمان این دوره قرار داد و ۶۵ دوئل تن به تن موفق با بازیکنان حریف بی شک نقش مهمی در موفقیت‌های پرسپولیس ایفا کرد. البته در راه صعود پرسپولیس به فینال نباید ستون‌های دفاعی با حضور علیرضا بیرانوند در درون دروازه، شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی در خط دفاعی را نادیده گرفت، اما فقط نقش خط دفاعی و دروازه بان موثر نبودند بلکه علیپور نیز توانست خود را به عنوان مهاجم اصلی مطرح کند. او که فقط یک گل در دو دوره حضور قبلی در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده بود، در شروع فصل ۲۰۱۸ با زدن گل برابر نسف قرشی ازبکستان و سپس برابر الوصل امارات تیم پرسپولیس را در صدر گروه ۳ قرار داد و ۲ گل بعدی او در دور یک هشتم نهایی برابر الجزیره امارات و نیمه نهایی برابر السد قطر به ثمر رسید تا پرسپولیس خود را در فینال ببیند.
رای گیری تا ظهر امروز ادامه داشت و در نهایت علی علیپور تا کنون با ۷۴ درصد آرا اول شد. مامه تیام سنگالی با ۲۳ درصد در رده دوم قرار گرفت و یوسف العربی مغربی و بغداد بونجاح الجزایری نیز هر کدام یک درصد رای به خود اختصاص داده بودند سوم مشترک شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.