×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
علی‌نژاد: اولویت ما فدراسیون کشتی است

به گزارش ایرنا، «مهدی علی‌نژاد» روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سند چشم انداز فدراسیون کشتی، اظهار داشت: برنامه راهبردی، سال‌هاست که توسط سازمان‌های مختلف نوشته شده و اجرا می‌شود و در حال حاضر نیز در سال پایانی باید برنامه ششم را  آغاز کنیم.

وی افزود: حدود ۳۰ سال است که نگاه برنامه‌ محور در کشور وجود دارد. در فدراسیون‌های ورزشی نیز از سال ۱۳۸۶ مقرر شد که برنامه یکساله داشته باشند. اینکه فدراسیون کشتی برنامه هشت ساله نوشته نگاه خوبی است و هدف‌گذاری که برای خودش در نظر گرفته اهداف خوب و درستی است که در آن نظرات نخبگان و کارشناسان گرفته شده است.

علی‌نژاد، تصریح کرد: البته امروز سازمان‌ها به آرامی به این سمت می‌روند که نگاه آینده پژوهی داشته باشند و بر همین اساس سندهای توسعه نوشته می‌شود و شهرداری مشهد نیز از جمله شهرهایی است که چنین سندی را برای خودش نوشته است. اگر برنامه و چشم انداز نداشته باشیم، به روزمرگی می‌افتیم و سازمان‌هایی که می‌خواهند پویا شوند، باید چنین برنامه‌ای را داشته باشند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی عنوان کرد که برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، ذیل این چشم‌انداز نوشته خواهد شد که این عاملی است تا برنامه‌ها اجرایی شود.

وی بیان داشت: برنامه های زیادی در کشور نوشته شده که تا کنون اجرا نشده است. حتماً دبیر و همکارانش نگاهشان این است که برنامه‌ها را اجرایی کنند. فدراسیون کشتی ایران متولی ورزش ملی در کشور است. این رشته ریشه در آیین و تاریخ ما دارد و در واقع در پوست و گوشت و استخوان همه ایرانیان است و بار سنگینی را در بخش‌های قهرمانی همگانی بر دوش می‌کشد و امیدوارم بتوانیم به جایی برسیم که کشتی ایران قهرمان المپیک و جهان شود.

علی‌نژاد عنوان کرد: لیگ را امسال در شرایطی برگزار کردیم که تلویزیون نیز بازی‌ها را به صورت مستقیم پخش کرد و کسی فکر نمی‌کرد که در این شرایط می‌توان مسابقات را برگزار کرد و این خود موفقیتی بزرگ است. دبیر تلاش فراوانی داشت تا مسابقات لیگ برگزار شود و امیدوارم دوستان با این فعالیت‌ها جایگاه کشتی ایران را توسعه دهند. متناسب با این شرایط و برنامه می‌توانیم در فاصله کوتاهی به اهداف دست پیدا کنیم چرا که این نگرش در فدراسیون کشتی وجود دارد. دیگر ویژگی این فدراسیون، پرکاری آن است که شبانه روز تلاش می‌کند. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: وزارت هم چون گذشته در کنار فدراسیون خواهد بود هر امکاناتی را که لازم باشد در اختیار کشتی قرار خواهد داد و به طور قطع اولویت اول ما بدون تعارف کشتی است و برای توسعه این رشته نیاز به همکاری بین بخشی داریم زیرا فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند برنامه چشم‌انداز را عملیاتی کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.