×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فراخوانی بیش از ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه و شهرسازی/نسخه جدید پنجره واحد خدمات وزارت راه و شهرسازی به زودی رونمایی می‌شود 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی صفدری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی همانند سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر بر اساس بند ج تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مکلف بود تا تمامی خدمات شناسنامه دار خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دولت متصل کند. در همین رابطه نیز ۴۳۰ خدمت شناسنامه دار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی شناسایی شد که از این تعداد خدمت، ۳۷۰ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: هم‌اکنون وزارت راه و شهرسازی پنجره واحد خدمات خود را به نشانی my.mrud.ir  راه‌اندازی کرده است که هدف از راه‌اندازی این پنجره واحد خدمات، تسهیل در پاسخگویی و ارایه خدمت به مردم در رابطه با سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی است.

صفدری با اعلام اینکه پنجره واحد خدمات وزارت راه و شهرسازی جزو پر مخاطب‌ترین‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند معرفی شده است، افزود: تاکنون بالغ بر ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از سمت وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارسال شده و مردم از این طریق به سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه و شهرسازی متصل شده اند و از سرویس آنها استفاده و خدمات خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین، در تابستان امسال در همکاری با وزارت آموزش و پرورش به بیش از ۱۹ میلیون استعلام محل اقامت از سامانه املاک و اسکان کشور و طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پاسخ داده شد.

صفدری در خصوص اصلاح خدمات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در سازمان امور استخدامی در حال پیگیری است، گفت: به عنوان مثال سازمان هواپیمایی کشور ۱۴۲ خدمت شناسنامه دار داشته و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده این تعداد در حال حاضر به ۱۸ خدمت تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: برای ارایه آمار صحیح از تعداد سامانه‌های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند باید خدمات براساس نظر شرکت و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور اصلاح شود و تا بر اساس آخرین نسخه از خدمات شناسنامه دار بتوانیم به آمار دقیق در این حوزه دست یابیم.

صفدری توضیح داد: زیرساخت‌های فناوری جهت ارائه این خدمات بروزرسانی و سامانه پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی بازنگری شده است. نسخه جدید پنجره واحد خدمات در چند روز آینده رونمایی می‌شود.

وی افزود: در ستاد وزارت راه و شهرسازی مجموعا ۳۲ خدمت شناسنامه دار داریم که از این ۳۲ خدمت ۵ خدمت عدم مصداق جهت اتصال به پنجره واحد دارد و اتصال ۲۷ سامانه باید به شکل الکترونیکی برقرار شود و دسترسی به مردم داده شود. از این تعداد تاکنون ۲۲ سامانه متصل شده اند و بیش از ۸۱ درصد خدمات به پنجره واحد متصل است.

صفدری گفت: در تلاش هستیم تا طی چند روز آینده ۱۰۰ درصد خدمات به پنجره واحد متصل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.