×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | فرجام خوش یک عاشق کتاب

وی ادامه داد: این فروشگاه به مدت نیمقرن اسباببازیفروشی بود، اما پدرم به دلیل گرایش فرهنگی و علاقه شخصی در همه سالها، در آن بهصورت محدود، کتاب کودک هم میفروخت و از سال ۹۴ که به اینجا آمدم، بخشی از فروشگاه را به کتاب کودک و نوجوان اختصاص دادم.

مفیدپور با بیان اینکه مردم این فروشگاه را تا پیش از این به عنوان اسباببازی فروشی میشناختند، عنوان کرد: مدت زمان زیادی طول کشید تا بخش کتاب به مردم شناسانده شود، زیرا ساختار سنتی فروشگاه بهگونهای بود که مردم کمتر متوجه کتابهای موجود در مجموعه میشدند و مدت زیادی در حدود چهار سال طول کشید تا توانستیم فروش کتاب را ارتقا دهیم.

  • کتابفروشی در راسته اغذیهفروشانوی با اشاره به تصمیم تغییر کاربری اسباببازیفروشی به کتابفروشی گفت: با توجه به افزایش سن پدر و گستردگی کار اسباببازیفروشی از اوایل امسال تصمیم گرفتیم تغییر رویکرد خود را در حوزه فرهنگ و کتاب انجام دهیم تا بتوانیم در کنار راسته اغذیهفروشیها، فضای خوبی را به کتاب اختصاص دهیم. مفیدپور تاکید کرد: البته در نقاط دورتر از خیابان ستارخان، کتابفروشی فعال وجود دارد اما نه با ساختار حرفهای؛ طوریکه کتاب با عناوین گسترده در این کتابفروشیها موجود نیست. مدیر کتابفروشی «خانه کتاب مفید» افزود: تلاش کردیم در فضایی به وسعت ۸۰ مترمربع کار خود را در حوزه کتابهای کودک و نوجوان و بزرگسال دنبال کنیم.
  • اتحاد برای مقابله با فاجعه افت شمارگانوی با اظهار اینکه امروز موفق شدیم با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه کتاب شاهد افتتاح این کتاب فروشی باشیم گفت: ما هیچ کتابفروشی را رقیب خود نمیدانیم؛ بلکه همه ما اعضای یک خانواده هستیم و باید تلاش کنیم فاجعهای که در زمینه پایین آمدن شمارگان کتاب ایجاد شده را اصلاح و این جمله که مردم ایران کتابخوان نیستند را حذف کنیم. مفیدپور ادامه داد: باید تلاش کرد که مردم کتابخوان شوند. در هیچ کجای دنیا فرزندان با کتاب به دنیا نمیآیند؛ بلکه باید فرایندی از سوی دولت، بخش خصوصی، فعالان حوزه و ارگانهای آموزشی ایجاد شود تا کتابخوانی توسعه پیدا کند. وی ایجاد و توسعه فضاهای جذاب کتابخوانی را از زمینههای توسعه این فرهنگ در میان مردم؛ بهخصوص نسل کودک و نوجوان دانست و عنوان کرد: اگر به کتاب و فرهنگ توجه بیشتری شود و زمینههای آشنایی مردم با کتاب توسعه پیدا کند، قطعا به مرور زمان شاهد نتایج خوبی در مردم جامعه خواهیم بود. خانه کتاب مفید در خیابان ستارخان نرسیده به خیابان باقرخان مقابل خیابان نمازی سوم واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.