×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | فرح ناز رافع: فرش زنده باشد مشکلات آن حل می شود / خروج اجباری پیشکسوتان مرمت فرش از چرخه کار

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، اولین نشست تخصصی حوزه مرمت فرش دستباف امروز دوشنبه مورخ ۲۹/۲/۹۹ ساعت ۱۲ لغایت ۱۴ در مرکز ملی فرش ایران با موضوع “بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه مرمت فرش” و حضور جمعی از اساتید این حوزه برگزار شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در جلسه با پیشکسوتان و اساتید مرمت فرش دستباف کشور با بیان این که فرش دستباف کثیرالوجه و رفوگری هنری ارزشمند و بی بدیل است تصریح کرد: گرد هم آمده ایم تا مسائل و مشکلات این حوزه را از زبان متخصصان و اساتید بشنویم.

اساتید مرمت فرش دستباف مشکلات قوانین سخت گمرکی کشور برای ورود و خروج فرش و نبود امنیت شغلی و حمایت‌های بیمه‌ای، رعایت حقوق مصرف کننده، ایجاد ساختار مناسب جهت نظارت را از  مهم‌ترین مشکلات این حرفه عنوان کرده و بیان داشتند : پیشکسوتان این حوزه علیرغم تمام داشته‌ها و میراث هنر مرمت فرش مورد حمایت قرار ندارند در حالی که این رشته، جایگاه جهانی ما را برای همیشه می‌تواند تثبیت و تضمین کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن رفوگران و مرمت کاران استان تهران گفت: از سازمان فنی و حرفه ای می خواهیم برای تمدید کارت شناسایی و گواهی مهارت با توجه به شرایط خاص کرونا مدت زمان بیشتری را اختصاص دهند.

یوسف صمدی بهرامی مدرس مدعو با بیان این که مرمت کاران فرش در پستوها هستند ولی با قابلیت های فراوان و تنها با آگاهی همه جانبه است که می توان به مرمت قالی پرداخت، متذکر شد: مشکل فرش های مرجوعی و ورود موقت را حل کنید تا عزیزان این حوزه به ترکیه نروند.

رافع در ادامه عنوان کرد: این نشست در فرصت‌های آینده نیز برگزار خواهد شد و در صدد این هستیم هر دو ماه یک بار با مرمت کاران نشست داشته باشیم و دستور کار بر اساس تصمیم شما عزیزان خواهد بود.

گفتنی ست در پایان جلسه مقرر شد جلسه آتی در خصوص مشکلات صنفی با حضور  نماینده بیمه تامین اجتماعی تشکیل شود و آمار رفوگران و بحث های محتوای آموزشی این حوزه محور مداقه قرار گیرد هم چنین مقرر شد موارد و مشکلات این حوزه در کمیسیون تخصصی تولید پس از برسی جهت رفع موانع و مشکلات در ستاد عالی مطرح و به عنوان مصوبه توسط مراجع ذیربط پی گیری گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.