×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
فرصت ویژه «پیکان شهر» برای طرح اقدام ملی مسکن/ این منطقه ظرفیت ایجاد ۵ هزار واحد در طرح اقدام ملی را دارد

تجارت گردان | فرصت ویژه «پیکان شهر» برای طرح اقدام ملی مسکن/ این منطقه ظرفیت ایجاد ۵ هزار واحد در طرح اقدام ملی را دارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ها در مورد منطقه پیکان‌شهر بعد از بازدیدی که انجام گرفت، اظهار داشت:‌پیکان شهر ۵۰ سال پیش در غربی‌ترین منطقه تهران (منطقه ۲۲) و به عنوان سکونتگاه کارگران شرکت ایران خودرو ساخته شد.

وی افزود: محله پیکان شهر به دلیل معماری ناکارآمد و عدم تطبیق با مقررات ملی ساختمان، طراحی شهری نامناسب و پوسیدگی سازه ساختمان‌ها ما را مصمم کرد تا نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم. پیکان شهر به لحاظ وسعت  ( ۲۲ هکتار) هم متمایز بوده و هم قابلیت اجرای پروژه های سطح مقیاس بزرگ اقدام ملی را دارد که در این زمینه ضمن بررسی طرح‌های نهایی و ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری، اصل را بر تعامل خواهیم گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: باید متذکر شد که مداخله دولت در صورتی موفق خواهد بود که با مشارکت بالای شهروندان همراه باشد. خوشبختانه در حال حاضر ۹۰ درصد از مالکان خانه‌های پیکان شهر برای نوسازی ابراز آمادگی کرده‌اند و این سرمایه اجتماعی و مشارکت مساله مهمی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

محبت خواه در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت خوب پیکانشهر جهت دسترسی مناسب به اتوبان‌های تهران و شرکت ایران خودرو، نزدیکی به مجموعه تفریحی هزار و یک شب، نزدیکی به مال‌های تهران و دریاچه چیتگر خبر داد و گفت: تاکنون مطالعات پایه، اخذ مجوزهای وکالتنامه‌های محضری، دستور نقشه، قانون ۱۳ تملک آپارتمان‌ها و طراحی فاز ۱ انجام شده است و در حال حاضر در فاز بررسی طراحی‌های انجام شده، نهایی کردن طراحی نهایی و ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری قرار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: پیکان شهر در حال حاضر محله‌ای بی دفاع برابر آلودگی‌های زیست محیطی، مشکلات دفع زباله، تجمیع آب‌های سطحی و آبیاری نامناسب فضای سبز است که سرمایه اجتماعی ۴ هزار نفر از شهروندان این منطقه را در معرض آسیب قرار داده است.

محبت خواه ادامه داد: بافت‌های فرسوده تهران با مشارکت شهروندان می‌تواند جایگاه خوبی برای تامین زمین در طرح‌های اقدام ملی باشد. معتقدیم انتفاع مردم ، انتفاع دولت است و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و با جلوگیری از سوداگری‌ها می‌توان به عملکرد خوبی در اقدام ملی رسید.

وی با ابراز امیدواری از کارگشایی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: پیکان شهر ظرفیت ایجاد ۵ هزار نفر واحد در طرح اقدام ملی را دارد که ۱۸۰۰ واحد می بایست بلاعوض به ساکنین این منطقه به عنوان مالکان اصلی با متراژی بسیار بزرگتر از وضعیت خانه های قبلی آن‌ها واگذار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.