×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
فرصت یک ماهه برای ثبت‌نام دستگاه‌های قاچاق استخراج رمزارز

تجارت گردان | فرصت یک ماهه برای ثبت‌نام دستگاه‌های قاچاق استخراج رمزارز

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در سومین جلسه کمیته نظارت بر فعالیت استخراج رمزارزها با حضور «آقامحمدی» رئیس دفتر بررسی اقتصادی رهبر معظم انقلاب، افزود:‌ به‌دلیل اینکه در گذشته فرآیند استخراج رمزارزها قانونی نبود، تعدادی دستگاه به‌صورت قاچاق وارد شده که در حال حاضر مشکلاتی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است، بر این اساس با مساعدت هیات وزیران این مشکل رفع می‌شود.

وی گفت: از ۲۵ مرداد در سامانه بهین‌یاب امکان ثبت دستگاه‌ها به‌مدت یک‌ماه فراهم شده و این امکان وجودخواهد داشت که با پرداخت حقوق و عوارض دولتی، فعالیت آنها قانونی شود.

زرندی تاکیدکرد: از آن پس دستگاه‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده و در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت بیان‌داشت: تاکنون تعداد ۶۲۴ جواز تاسیس برای استخراج رمزارز صادرشده و ۱۵ واحد در مرحله درخواست صدور پروانه بهره‌برداری هستند که دو واحد از این تعداد، پروانه‌بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد با اجرای طرح خوداظهاری، تعداد واحدهای دارای پروانه افزایش یابد.

زرندی خاطرنشان‌کرد: مدل‌سازی برای استفاده از رمزارزها در واردات کالا را دنبال می‌کنیم و اگر بتوانیم در شرایط کمبود ارز، رابطه بین واردات با استفاده از رمزارزها را مهیا کنیم، برای کشور سودمند خواهد بود.

زرندی تاکیدکرد: در جهان، نقش رمزارزها در تجارت خارجی پررنگ است و براساس برخی آمارها ارزش بازار کل ‌رمزارزها نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.