×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
فروش بلیت هواپیما کمتر از ۶۰۰ هزار تومان ممنوع نیست

«میر اکبر رضوی» در گفت‌وگو با اقتصادی درباره شایعه ورود سازمان هواپیمایی به برخورد با شرکت‌هایی که ارزان‌فروشی بلیت هواپیما دارند، افزود: ارزان فروشی به معنای کاهش خدمات هوایی مشکل ایجاد خواهد کرد، اما اگر با هدف پر کردن صندلی پرواز در سفرهای کم مسافر باشد هیچ ممنوعیتی برای شرکت‌های هواپیمایی قائل نیستیم. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیح‌داد: پارسال نرخ بلیت هواپیما ۱۰ درصد افزایش یافت و پاییز امسال نیز پس از برگزاری جلسات مختلف و تلاش سازمان هواپیمایی، مجدد قیمت‌ها را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد و با میانگین ۱۵ درصدی در همه مسیرها کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری شد، ادامه‌داد: کاهش نرخ‌ها اعلام و سقف قیمتی نیز برای همه نرخ‌ها گذاشته شد و سازمان هواپیمایی نیز اعلام کرد هر شرکت هواپیمایی بالاتر از نرخ‌های اعلام شده اقدام به فروش داشته باشد، تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

رضوی گفت: برخی رسانه‌ها به‌تازگی اعلام کردند که فروش بلیت هواپیما زیر ۶۰۰ هزار تومان تخلف است، ارزان فروشی محسوب می‌شود و سازمان هواپیمایی با آن برخورد می‌کند؛ این موضوع را تکذیب می‌کنیم، سازمان هواپیمایی با این موضوع مخالف است زیرا در این صورت مانع اجرای آزادسازی و رقابت بین ایرلاین‌ها  شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در عین حال این ملاحظه وجود دارد که اگر شرکت‌های هواپیمایی به بهانه ارزان‌فروشی، خدمات هوایی و کیفیت مشتری مداری را کاهش داده‌اند یا ایمنی پروازها رعایت نشده باشد، برخورد خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسوول، فروش بلیت هواپیما با نرخ‌های بالاتر از سقف تخلف است و با آن برخورد خواهد شد و فروش با قیمت‌های خیلی پایین نیز جای بررسی و ورود سازمان را دارد، اما به‌طور کلی سازمان هواپیمایی مخالف برقراری کف قیمت‌ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.